10 coses que has de saber sobre perdre pes

Lose weight now, de Alan Cleaver El documental 10 coses que heu de saber sobre perdre pes que va emetre el Canal 33 és la versió en català de l’original de la BBC Scotland “10 Things You Need to Know About Losing Weight“.
Cada any, milions de persones, d’arreu del món, es proposen perdre pes i la majoria no ho aconsegueixen. Hi ha gran quantitat de consells, de mètodes i de dietes per perdre pes però,  quins són els que realment funcionen? Al programa, el periodista Michael Mosley ens descobreix 10 secrets que et poden ajudar a desfer-te d’aquests quilos que et sobren:

  • Sabies que estudis científics han posat al descobert que la sopa ens genera una sacietat més duradora que els aliments sòlids?
  • Sabies que saltar-te àpats et pot abocar a menjar aliments molt més calòrics?

El documental ens presenta 10 coses que et poden ajudar a aprimar-te:

1. No saltar-te àpats. Saltar-te àpats per aprimar-te no funciona. Quan tenim molta gana, triem aliments molt més calòrics per menjar.

2. Utilitzar un plat més petit pot representar-te menjar fins un 22% menys.

3. Tenir en compte les calories, triar aliments lleugers pot ajudar-te a perdre pes. Un parell de pomes ens aporten 120 kilocalories i una barreta de xocolata pot contenir 300 kilocalories, paradoxalment, les pomes ens generaran una major sacietat.

4. No culpar al metabolisme, ingerir menys calories de les que cremes cada dia serà la clau per ajudar-te a perdre pes. T’interessa adaptar la ingesta al teu metabolisme.

5. Augmentar en un 10% els llegums o les proteïnes de l’esmorzar pot ajornar-te la sensació de gana, et fa sentir l’estómac ple i farà que mengis menys al dinar.

6. Menjar purés i sopes, aquesta textura dels aliments allarga la digestió i, en conseqüència, la sensació de sacietat. Trigaràs més a tenir gana.

7. Defugir els bufets lliures, triar d’entre una gran diversitat d’aliments et pot abocar a menjar fins un 30% més que si la selecció d’aliments és limitada; els bufets lliures són molt perillosos. Estem dissenyats per diversificar la ingesta i com més àmplia sigui la selecció, més mengem. Una gran varietat et pot despertat el desig de tastar-ho tot i això pot fer que mengis fins un 30% més. Hi ha estratègies per aconseguir aprimar-te quan mengis fora de casa.

8. Augmentar el consum del calci provinent de lactis baixos en greix pot ajudar-te a excretar greix. A l’experiment, una dieta rica en productes làctics baixos en greix aconsegueix excretar 1,59 grams de greix més per cada 100 grams de femta, en un mes, pots excretar uns 160 grams de greix. Des del meu punt de vista, representa un benefici molt pobre. Hi ha altres fonts de calci força interessants.

9. Fer exercici, encara que sigui moderat com caminar, t’ajuda a cremar greix mentre dorms. L’exercici consumeix carbohidrats, però com que les reserves de carbohidrats necessiten 22 hores per recuperar-se, l’organisme, si no té prou carbohidrats per mantenir el metabolisme basal, optarà per utilitzar greixos del teixit adipós fins i tot mentre dormim. Caminar 1/2 hora al dia té un grapat de beneficis.

10. Estar en moviment t’ajudarà a aprimar-te. Petits canvis en la rutina diària poden ajudar-te a perdre pes: pujar al metro, o a l’autobús, una parada més enllà o baixar-ne una abans; pujar i baixar les escales en comptes d’emprar l’ascensor, no quedar-te aturada a les escales mecàniques, quedar amb les amistats per fer una passejada en comptes de quedar al voltant d’una taula, etc. Petits canvis a la rutina diària poden aconseguir cremar entre 230 i 240 kilocalories més cada dia.  En un any podem aconseguir perdre fins 12 quilos.

Aplicant aquests 10 trucs, en Michael Mosley va perdre 5 quilos en els 4 mesos que va durar el rodatge del documental.

El documental es centra en la dieta i l’estil de vida. Però, de vegades, en el sobrepès entren en joc les emocions, mengem per satisfer necessitats emocionals i llavors, parant atenció a la dieta i a l’estil de vida no n’hi ha prou.

Quan vaig deixar de fumar, vaig engreixar-me gairebé 20 quilos. He aconseguit aprimar-me 18 quilos; no ha estat fàcil, però ho estic aconseguint, he descobert el truc!
Si vols aprimar-te, comença avui mateix, i si necessites ajuda professional, compta amb mi, puc ajudar-te a aconseguir-ho, parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
El documental 10 coses que heu de saber sobre perdre pes emès pel Canal 33
10 Things You Need to Know About Losing Weight de la BBC Scotland

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
12 comments on “10 coses que has de saber sobre perdre pes
  1. Oriol López escrigué:

    D’aquests 10 consells, n’hi ha uns quants que crec que començaré a aplicar ja aquest any per assolir un pes saludable.

    • Sophia Blasco escrigué:

      Segurament t’ajudaran a fer més saludable el teu estil de vida i, més a més d’ajudar-te a assolir el teu pes saludable, també guanyaràs en qualitat de vida.

  2. Octavi escrigué:

    Em permeto compartir aquests consells, sempre m’interessa el teu blog. Tindries inconvenient en dirme com has aplicat al lateral els mes llegits i mes nous?.
    fins aviat
    Octavi

    • Sophia Blasco escrigué:

      La plataforma del bloc és de WordPress i el teu bloc utilitza la plataforma blogspot, no funcionen igual ni tenen les mateixes prestacions. Podries buscar aquestes opcions en blocs de blogspot, les persones que administrin aquests blocs et podran dir com activar-les.
      M’agrada saber que t’interessen els continguts del bloc.
      Bon Any Octavi!

  3. Angels escrigué:

    Ara ques estic de vacances, llegeixo amb més atenció el teu bloc. Tot és interessant…em falta aplicar-ho.

    • Sophia Blasco escrigué:

      M’agrada que t’agradi! Pel que fa a aplicar-ho, és recomanable un pla personalitzat que reculli 2 o 3 accions que et representin poc esforç i molt de guany. I recorda, puc ajudar-te a aconseguir-ho, parlem-ne!

  4. notanaprop escrigué:

    Aquí us deixo la primera part de 15 raons que no et permeten perdre pes.

    http://notanaprop.wordpress.com/2012/10/22/15-raons-que-no-et-permeten-perdre-pes-primera-part/

  5. cristobal escrigué:

    Gracies

  6. Lourdes escrigué:

    Sophia, tinc 50 anys. Sempre he estat prima. Compleixo practicament els 10 punts anteriors. Cuido molt la meva alimentació i camino depressa 1/2 h molts dies. Tot i això, tendeixo a guanyar pes i a posar abdomen. Medeixo 1.57m i peso entre 57 i 58 Kgs. Em tinc de conformar o puc fer alguna altra cosa?

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 692 other followers

%d bloggers like this: