10 regles d’or de la creativitat

Creativity Poster-Andrea, by Twentyfour Students

Cada nen, o nena, és un artista. El problema rau en romandre artistes un cop hem crescut.
Pablo Picasso

Les 10 regles d’or de la creativitat són:

1. La creativitat neix allà on hi ha acceptació, generositat i suport.

2. La creativitat creix entre els amics i l’estimació; les confrontacions entre enemics la maten.

3. Les idees creatives són fràgils i necessiten que les protegim i les conreem.

4. Els èxits creatius són sovint precedits per fracassos. L’exploració, la reflexió, els somnis, la fantasia, la pràctica de l’assaig/error són els companys predilectes de la creativitat.

5. Crear forma part del tarannà natural de totes les persones. Explorar i conrear l’esperit creatiu és un deure sagrat de tots els éssers humans.

6. Violentar i ofegar la creativitat d’una persona és una agressió a la seva essència.

7. Els comentaris a les idees creatives, o creacions, han de ser, sempre, de suport als seus punts forts.

8. Quan hi ha caos, intern o extern, lluites o desequilibris, la producció creativa pot ser una manera de crear ordre, de superar la còlera, de calmar el dolor, o de resoldre els problemes per ajudar-nos a retrobar l’equilibri.

9. Ser creatiu és estimulant, fins i tot addictiu, i l’esperit creatiu és encomanadís.

10. Per observar, apreciar i promoure la creativitat pròpia i la d’altres persones, cal aprendre a escoltar, observar i veure amb el cor i amb els ulls.

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a: “Personal reminders – some sacred rules for fostering creativity” de la doctora Leslie Owen Wilson

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a Com fer ..., Desenvolupament professional
10 comments on “10 regles d’or de la creativitat
  1. Mónica escrigué:

    Uauuu, Sophie estes donant en la clau de l’ensenyament de la nova ERA, aquestes 10 regles d’Or, són exactament les que faran que l’ésser humà com a essència, sigui realment qui hauria de ser. Sii.
    Això fa el nen més pur més sincer i d’acord amb tot el seu ser intern, això ni més ni menys provoca el nen a ser millor en totes les seves capacitats vitals, i així és com hauríem d’administrar avui en dia l’educació, hauríem haver iniciat sempre , però mes des de 1987, ja que van començar els canvis amb els nens indis. Aquí ho deixo.
    És molt gran la feina que fas aquí, Sophia si ningú t’ho ha dit, t’ho dic jo des de la meva humilitat.
    Gràcies per exposar tots aquests post.Gracias.

    • Sophia Blasco escrigué:

      Crear ens genera una de les més grans satisfaccions, naixem amb aquesta habilitat, encara que, en créixer, ens hagi quedat reduïda o anorreada, la podem reaprendre i conrear, és un dels ingredients del goig de viure.
      Gràcies pel comentari, Mónica

  2. Oriol López escrigué:

    I mai no és massa tard per posar-nos a treballar per recuperar el nostre potencial creatiu.

  3. [...] background-color:#222222; background-repeat : repeat; } coachingpersonal.cat (via @oriollopezl) – Today, 12:10 [...]

  4. Joan López Casanoves escrigué:

    Reblogged this on Crisis o desafío and commented:
    Creativitat i valors, una mateixa cosa.

    Creatividad y valores, una misma cosa (CAT)

  5. Alma escrigué:

    Fantàstic post ;) Crec que mai hem de perdre la creativitat, perquè així mai deixarem de ser nens. I crec que una part de l´adult hauria de ser així, et sents molt lliure siguent creatiu, jo ho sóc i espero seguir així fins que sigui iaia ;D Gràcies per les teves aportacions!

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 672 other followers

%d bloggers like this: