Com superar la por al coronavirus

La por ve determinada pel grau de risc percebut i pels recursos que ens reconeixem per fer-hi front. En relació al coronavirus, som conscients del risc, en sabem molt del coronavirus: com se’ns pot contagiar, el temps d’incubació, els símptomes, els diversos graus de gravetat que pot provocar i el pronòstic. Ara necessitem concretar els recursos per fer-li front:

Totes aquestes accions que podem fer a títol individual ens apoderen, redueixen el grau de l’adversitat del risc i ens proporcionen sensació de control. Resumint, ens proporcionen serenor i tranquil·litat en fer-nos conscients del nivell de capacitat de maniobra que tenim. Aquesta serenor ens interessa, ens redueix el nivell d’estrès i ens reforça la capacitat de reacció del sistema immunològic i, davant l’eventualitat de patir els símptomes, segurament seran més lleus.

Encetar pensaments que ens segresten l’atenció i ens focalitzen exclusivament en el risc, augurant un futur carregat amb la màxima adversitat, altament improbable, i on els recursos per gestionar-lo són absents, no ens interessa, ens terroritza, ens genera ansietat i ens mina els sistema immunològic. Necessitem serenor, focalitzar l’atenció a l’ara i aquí i fer tot allò que està a les nostres mans per protegir-nos i protegir de l’eventual contagi per coronavirus.

Aquest seguit de recomanacions et poden ajudar a superar la por al coronavirus i a guanyar la serenor que necessites. Si necessites suport professional per aconseguir-ho, parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Coach personal

Tagged with: ,
Arxivat a Gestió emocional
One comment on “Com superar la por al coronavirus
  1. Josep Sierra ha dit:

    Molt bé… Moltes gràcies.

Els comentaris estan tancats.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas
Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

%d bloggers like this: