
“7Cs of communication” a Business Jargons
Aquestes 7 pautes de la comunicació efectiva són aplicables a qualsevol forma de comunicació i són:
- Completa – La comunicació ens interessa completa.
- Desenvolupa i millora la reputació de l’organització.
- Estalvia costos, en transmetre la informació crucial, no genera despeses innecessàries per haver de transmetre un missatge addicional.
- Proporciona la informació rellevant i pertinent, necessària i suficient. El dubte i la suposició no hi tenen cabuda.
- Ajuda a millorar la presa de decisions.
- Persuadeix.
- Concisa – Comunica allò que vol transmetre amb les paraules mínimes possibles.
- Estalvia temps, recursos i despeses.
- Fixa i dona relleu al missatge principal, s’estalvia les paraules excessives i innecessàries.
- Proporciona missatges curts i essencials en un llenguatge adaptat a l’audiència.
- Genera missatges més atractius i comprensibles.
- Considerada – La consideració implica posar-se al lloc de l’altra persona. Una comunicació eficaç té en compte i respecta l’audiència: el seu punt de vista, antecedents, mentalitat, nivell educatiu; els seus requisits, emocions i problemes. Adapta el missatge i el llenguatge a les necessitats de l’audiència:
- Focalitzada en l’audiència
- Empatitza amb el públic i mostrar interès pel públic, generant-li una reacció positiva.
- Destaca “tot allò que és possible” en comptes de ” tot allò que és impossible”.
- Utilitza paraules positives alineades amb la jovialitat, els compromís, l’agraïment, la calidesa, la generositat, etc.
- Clara – Evita l’ambigüitat:
- Facilita la comprensió.
- Millora el significat del missatge.
- Utilitza paraules adequades i concretes.
- Concreta – Especificitat i claredat evitant generalitzar:
- La concreció enforteix la confiança:
- Proporciona dades específiques.
- Utilitza paraules clares i concretes que reforcen la reputació.
- S’estalvia els malentesos.
- Cortés – La remitent del missatge és sincerament amable, prudent, reflexiva i entusiasta; respecta la receptora:
- Considera el punt de vista i els sentiments del receptor del missatge.
- És positiu i es focalitza en l’audiència.
- Utilitza termes respectuoses amb les receptores del missatge.
- Practica l’equanimitat.
- Correcta – Hi ha correcció gramatical i ortogràfica.
- El missatge és exacte, correcte i ben estructurat.
- Augmenta el nivell de confiança.
- Aconsegueix un impacte més gran en l’audiència.
- Verifica i constata la precisió dels fets i de les xifres que utilitza al missatge.
- Fa un ús del llenguatge adequat i correcte.
Adoptant aquestes 7 pautes de la comunicació et converteixes en una comunicadora eficaç.
Traducció i adaptació de “Seven C’s of Effective Communication“
Sophia Blasco Castell, assessora i coach