Les 7 pautes de la comunicació efectiva

"7Cs of communication" a Business Jargons

7Cs of communication” a Business Jargons

Aquestes 7 pautes de la comunicació efectiva són aplicables a qualsevol forma de comunicació i són:

  • Completa – La comunicació ens interessa completa.
    • Desenvolupa i millora la reputació de l’organització.
    • Estalvia costos, en transmetre la informació crucial, no genera despeses innecessàries per haver de transmetre un missatge addicional.
    • Proporciona la informació rellevant i pertinent, necessària i suficient. El dubte i la suposició no hi tenen cabuda.
    • Ajuda a millorar la presa de decisions.
    • Persuadeix.
  • Concisa – Comunica allò que vol transmetre amb les paraules mínimes possibles.
    • Estalvia temps, recursos i despeses.
    • Fixa i dona relleu al missatge principal, s’estalvia les paraules excessives i innecessàries.
    • Proporciona missatges curts i essencials en un llenguatge adaptat a l’audiència.
    • Genera missatges més atractius i comprensibles.
  • Considerada – La consideració implica posar-se al lloc de l’altra persona. Una comunicació eficaç té en compte i respecta l’audiència: el seu punt de vista, antecedents, mentalitat, nivell educatiu; els seus requisits, emocions i problemes. Adapta el missatge i el llenguatge a les necessitats de l’audiència:
    • Focalitzada en l’audiència
    • Empatitza amb el públic i mostrar interès pel públic, generant-li una reacció positiva.
    • Destaca “tot allò que és possible” en comptes de ” tot allò que és impossible”.
    • Utilitza paraules positives alineades amb la jovialitat, els compromís, l’agraïment, la calidesa, la generositat, etc.
  • Clara – Evita l’ambigüitat:
    • Facilita la comprensió.
    • Millora el significat del missatge.
    • Utilitza paraules adequades i concretes.
  • Concreta – Especificitat i claredat evitant generalitzar:
    • La concreció enforteix la confiança:
    • Proporciona dades específiques.
    • Utilitza paraules clares i concretes que reforcen la reputació.
    • S’estalvia els malentesos.
  • Cortés – La remitent del missatge és sincerament amable, prudent, reflexiva i entusiasta; respecta la receptora:
    • Considera el punt de vista i els sentiments del receptor del missatge.
    • És positiu i es focalitza en l’audiència.
    • Utilitza termes respectuoses amb les receptores del missatge.
    • Practica l’equanimitat.
  • Correcta – Hi ha correcció gramatical i ortogràfica.
    • El missatge és exacte, correcte i ben estructurat.
    • Augmenta el nivell de confiança.
    • Aconsegueix un impacte més gran en l’audiència.
    • Verifica i constata la precisió dels fets i de les xifres que utilitza al missatge.
    • Fa un ús del llenguatge adequat i correcte.

Adoptant aquestes 7 pautes de la comunicació et converteixes en una comunicadora eficaç.

Traducció i adaptació de “Seven C’s of Effective Communication

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Coach personal

Tagged with: ,
Arxivat a Desenvolupament professional, Relacions Personals
La teva sessió de regal, d'Isabel Mas
Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

%d bloggers like this: