11 bones raons per menjar-te 1 poma al dia

Poma amb anous i dàtils, de La. Blasco, al FlickrEl anglesos diuen “An apple a day keeps the doctor away” (Una poma al dia, metges ens estalviaria). Però, quines són les raons que fan que la poma sigui tan saludable?

Les pomes reuneixen un seguit de propietats que ens ajuden a preservar la nostra bona salut, com la supressió de tumors, els efectes antioxidants i reductors del colesterol. Els estudis mostren que:

1– Ens aporten vitamines C. La vitamina C ens facilita l’absorció del ferro  i ens protegeix el tracte gastrointestinal.

2– Són riques en flavonoides, que tenen efectes preventius cardiovasculars, són protectors de les parets vasculars, antiinflamatoris i antihemorràgics.

3– Són baixes en calories i riques en fibra, una poma mitjana conté entre 70 i 100 kilocalories; aquesta composició ens ajuda a mantenir un pes saludable i a regularitzar les deposicions. Menjar una poma abans dels àpats té un efecte preventiu del reflux gàstric.

4– Contenen àcids màlic i tartàric, que ens ajuden a preservar la nostra flora intestinal saludable i són preventius de la formació de plaques bacterianes a les dents que poden degenerar en càries. El suc de les pomes té efectes bactericides sobre el 80% d’aquests bacteris causants de la càries dental.

5– Els flavonoides que contenen tenen efectes preventius sobre el càncer i poden reduir el risc de càncer de còlon, de càncer de pròstata i de càncer de pulmó.

6– Són riques en fenols; els fenols tenen un doble efecte sobre el colesterol: redueixen el colesterol dolent i augmenten el colesterol bo.

7Redueixen el risc de patir diabetis tipus II i ens ajuden a aprimar-nos.

8– Contenen fitonutrients, que ens protegeixen el cervell de malalties neurodegeneratives, com l’Alzheimer i el Parkinson. Investigadors de la Universitat de Cornell defensen que la quercetina que contenen les pomes protegeix les cèl · lules cerebrals de trastorns neurodegeneratius com l’Alzheimer.

9– La quercetina que porten és un potent anti-al·lèrgic amb efectes beneficiosos en casos d’hipersensibilitat com la rinitis al·lèrgica i l’asma. Una recerca de la Universitat de Nottingham evidencià que les persones que mengen 5 pomes, o més, a la setmana tenen més bona salut pulmonar i són menys propenses a patir asma. Els nens de mares que han menjat moltes pomes durant l’embaràs són menys propensos a patir asma. L’estudi de la Universitat d’Aberdeen va descobrir que les mares que menjaven almenys quatre pomes al dia tenien la meitat de probabilitats de tenir fills asmàtics.

10– Són riques en antioxidants, com la vitamina C i la vitamina E i, per tant, ens protegeixen del dany oxidatiu a nivell cel·lular.

11– Incrementen la producció de acetilcolina, prevenint la disminució del rendiment cognitiu que acompanya les deficiències dietètiques, genètiques i l’envelliment.

Per gaudir d’aquests beneficis de les pomes:
– Cal menjar almenys 3 pomes a la setmana.
– Les pomes són millors si estan madures, com més madures, més riques en antioxidants. – Millor si les mengem amb pell, menjar-les pelades, o en suc, en disminueix la quantitat d’antioxidants i nutrients.

Algunes persones experimenten malestar gastrointestinal en menjar pomes crues soles; per remeiar aquesta situació podem optar per:
– Cuinar-les amb espècies com la canyella, el cardamom o el gingebre.
– O menjar-les crues acompanyades d’altres aliments dels àpats.

Menjar pomes forma part de la dieta equilibrada i saludable que augmentarà la teva qualitat de vida i la teva salut i, a més a més, són una delícia per al paladar!
Quantes pomes menges a la setmana, ja en menges, almenys 3?

Dissenyar el teu pla personalitzat per fer més saludable el teu estil de vida t’interessa, la teva salut i la teva qualitat de vida hi guanyaran!
Puc ajudar-te a aconseguir-ho.
Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Nine Reasons to Eat An Apple a Day …
Apple Facts, de l’Institute of Food Research del Regne Unit.
Pre-birth apples ‘benefit babies’, notícia publicada a BBC NEWS.
An apple a day … recull de beneficis per a la salut, aplicacions culinàries, …

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
11 comments on “11 bones raons per menjar-te 1 poma al dia
  1. Oriol López ha dit:

    Ja m’agradaven, les pomes, però, havent llegit aquest article, crec que encara en menjaré més sovint.

  2. @xavinasant ha dit:

    Sense saber-ho cada dia em menjo una poma, ara amb més motius.

  3. ORIOL (@URIBCN) ha dit:

    i si en menjo una mitjana de 4 al dia, passa res?¿Es que m’agraden molt,…

  4. Màrius Domingo ha dit:

    Els catalans, que som més escatològics i políticament incorrectes, també tenim una dita:
    “Una poma cada dia i el metge a cagar a la via”
    Perdó pel llenguatge, però és com ho he sentit ;-)

  5. carles ha dit:

    m’agraden tant la poma com els teus comentaris.
    Graçies Sophia.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: