La disminució del tabaquisme a Catalunya és una realitat!
Ara per ara, menys adolescents s’addicionen al tabac, més adults aconsegueixen alliberar-se de l‘addicció al tabac i s’ha reduït el tabaquisme en la població femenina.
És a dir, cada vegada hi ha més persones ex-fumadores que han aconseguit alliberar-se del tabac i menys joves atrapats per l’addicció al tabaquisme.
D’altra banda, enquestes realitzades a molts països mostren que més de la meitat dels fumadors voldrien deixar de fumar; un incentiu, un bon pla i, de vegades, l’assessorament d’un professional els facilitaran aconseguir-ho.
Pel que fa a l’incentiu, qualsevol oportunitat és bona per regalar-te salut i moltes altres coses que descobriràs en aconseguir-ho, ara és l’hora!
Algunes recomanacions per alliberar-te del tabac:
- Llistar separadament els motius pels quals fumes i els motius pels quals vols deixar de fumar.
- Definir l’objectiu com un guany i com un repte, utilitzant els motius pels que vols deixar de fumar, concretant què guanyaràs, per exemple: guanyar salut, recuperar l’olfacte i el gust, estalviar per regalar-te unes vacances estiuenques amb els diners que estalviïs en no comprar tabac, … Centrar, en canvi, l’objectiu en “No Fumar” o “Deixar de fumar” significa “Perdre” o “Prohibir”, i a nivell inconscient, aquestes formulacions ens generaran el desig de resistir-nos a la pèrdua o a transgredir la prohibició i això ens farà molt més difícil aconseguir alliberar-nos del tabac.
- Decidir quin dia començaràs.
- Esbrinar en quins moments et resulta més difícil no fumar: després de dinar, a la feina, en les tertúlies, en situacions crítiques, … per prendre mesures que t’ho facin fàcil.
- Tenir preparades alternatives per quan el desig de fumar sigui molt fort: relaxar-te, beure un gotet d’aigua a glops petits, minimitzar les sobretaules, sortir a passejar amb els amics en comptes de quedar per fer un cafè, etc.
Per deixar de fumar definitivament, segueix el programa Allibera’t del tabac! i comença a guanyar. Si no t’hi poses ara, quan ho faràs? Ara és l’hora! Parlem-ne!
Sophia Blasco Castell, assessora i coach
Merci pel comentari Sophia, molt interesant el teu bloc, felicitats. El compartiré ;)
Gràcies i Bon Any!