7 trucs per augmentar el teu colesterol bo

El colesterol bo s’ocupa de mantenir els nivells de colesterol dolent dins dels marges saludables. Adoptant petits canvis en els teus hàbits diaris i en la teva alimentació augmentaràs els nivells de colesterol bo:

Smoke, d'Andrew Magill

Smoke, d’Andrew Magill

1.- Respira aire net, no fumis
Si fumes, deixa de fumar. Deixar de fumar pot augmentar el teu colesterol bo  fins un 10%. Deixar de fumar et reportarà molts beneficis, pots ajudar-te d’un pla per aconseguir deixar de fumar definitivament.

2.- Recupera el teu pes saludable
Si pateixes sobrepès, aprimar-te uns pocs quilos millorarà el teu nivell de colesterol bo; en aprimar-te 2’5Kg, ja veuràs la diferència.

Lose weight now, d'Alan Cleaver

Lose weight now, d’Alan Cleaver

3.- Mou-te
L’exercici diari pot augmentar-te el colesterol bo, en un parell de mesos pots aconseguir un increment de fins un 5%.  Fent exercir moderadament enèrgic durant 30 minuts al dia com caminar a pas ràpid, córrer, anar en bicicleta, nedar, jugar a bàsquet, o qualsevol altra opció que t’augmenti el ritme cardíac, ho aconseguiràs.  Obtindràs els mateixos resultats si fas els 30 minuts seguits o en fraccions de 10 minuts.

4.- Opta pels greixos saludables
Una dieta saludable ha d’incloure una mica de greix, entre un 25% i un 35% de les calories diàries les podem obtenir dels greixos, però ens interessen els greixos saludables, els mono-insaturats i poli-insaturats, com l’oli d’oliva, el peix blau, els ous, la fruita seca, els alvocats, … Els greixos saturats i trans eleven el colesterol dolent i danyen els vasos sanguinis.

Prunus dulcis, a la Viquipèdia

Prunus dulcis, a la Viquipèdia

5.- Evita l’alcohol
Si beus alcohol, fes-ho amb moderació.

6.- Alguns aliments t’hi ajudaran
– Els cereals integrals, com l’arròs, la civada, el blat i l’ordi.
– Els llegums.
– La fruita seca com les nous, les ametlles, les avellanes i els cacauets.
– Aliments rics en àcids grassos Omega-3, com l’oli d’oliva, el peix blau i l’alvocat.
Tots aquests aliments són bons aliats per aconseguir-ho.

7.- Posa l’estrès a ratlla
L’estrès ens incrementa el colesterol dolent. Mantenir l’estrès a ratlla i recuperar la serenor és la millor opció per reduir el teu nivell de colesterol dolent i augmentar el colesterol bo segons les conclusions de l’estudi dirigit pel doctor Andrew Steptoe.

Augmentar els teus nivells de colesterol bo t’interessa! La teva salut i la teva qualitat de vida hi guanyaran, t’ho mereixes! Puc ajudar-te a aconseguir-ho, parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
HDL cholesterol: How to boost your ‘good’ cholesterol
Redueix el teu colesterol controlant l’estrès!
High Cholesterol

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
4 comments on “7 trucs per augmentar el teu colesterol bo
  1. Laura ha dit:

    Molt encertat posar el Deixar de fumar en primer lloc! Tota la meva família, de part de la mare, tenim el colesterol alt des de sempre i desprès d’un any sense fumar és el primer cop que m’ha baixat considerablement.
    Com sempre bons consells Sophia.
    Una abraçada ben forta!

    • Sophia Blasco ha dit:

      Gràcies per reforçar la proposta amb el teu testimoni. Aquests 7 trucs ens poden ajudar a recuperar els nivells saludables de colesterol i, de retruc, a guanyar salut.
      Una abraçada!

  2. […] un estil de vida saludable, aquests factors són: – La hipertensió arterial – La diabetis – El colesterol alt – El sobrepès i […]

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: