Contra la faringitis, un bon remei de l’àvia

Thymus vulgaris, de Franz Eugen Köhler, Köhler's Medizinal-Pflanzen, a la Viquipèdia

Thymus vulgaris, de Franz Eugen Köhler, a la Viquipèdia

Patir faringitis és molest.
La recepta de l’àvia dóna molts bons resultats: una infusió de farigola amb mel i suc de llimona és un remei infal·lible.

Com preparar el remei de l’àvia contra la faringitis

Ingredients:
1 got d’aigua
1 cullerada de postres de farigola
1 cullerada de postres de mel, si és de romaní, millor
1/2 llimona

Preparació:
Per fer la infusió de farigola: posa l’aigua a bullir amb la cullerada de farigola, quan arrenqui a bullir, apaga el foc, la deixes reposar 10 minuts i la coles.
Esprem la mitja llimona per treure’n el suc.
Quan la infusió estigui tèbia, afegeix-hi la mel i el suc de la llimona. Si afegeixes la mel i la llimona quan la infusió està massa calenta, moltes de les propietats terapèutiques de la mel i la llimona es malbaraten.

tea, de Laurel Fan, al Flickr

tea, de Laurel Fan, al Flickr

Utilització:
T’interessa aprofitar les propietats d’aquest remei localment. Fer gàrgares amb la infusió de farigola, mel i llimona abans d’empassar-te-la és una bona estratègia, així augmentaràs el temps de contacte del remei amb la zona inflamada de la faringe.
També pots beure’t la infusió de farigola, mel i llimona molt a poc a poc, o ajudant-te d’una palleta.
Aquesta infusió la pots prendre 3 o 4 vegades al dia, o més, si ho consideres.

Altres recomanacions addicionals per quan pateixis faringitis:
Fes gàrgares amb aigua tèbia amb sal per alleujar-te la inflamació i el malestar. La freqüència pots ser cada hora. La proporció adequada és de 5 grams de sal per 1 quart de litre d’aigua aproximadament.
Hidrata’t , pren infusions i brous, t’ajudaran a reduir la inflamació i et facilitaran les secrecions.
Humiteja l’aire de l’habitació, pots emprar un vaporitzador, un humidificador, o un plat amb aigua que n’afavoreixi l’evaporació.
Respira aire net. Si fumes, alliberar-te del tabac t’aportarà un grapat de beneficis. Si eres un fumador passiu, deixa de respirar fum de segona mà.
Abriga’t, especialment la gola.
Afavoreix la salivació, la saliva és un bon calmant. Pots ajudar-te d’un pinyol, que segons l’època de l’any pot ser de cirera, d’albercoc, d’oliva, … i el tens per la boca com si fos un caramel.També pots optar per utilitzar caramels per estimular la salivació, la diferència rau en les calories.
Menja ceba, la ceba té propietats mucolítiques (ajuda a desfer la mucositat espessa), expectorants (facilita l’expectoració del moc bronquial) i antibiòtiques sobre gèrmens Gram positius. La ceba pot ajudar-te a recuperar les mucoses de la faringe, l’efecte persisteix durant dotze hores. Pots optar per la ceba crua, per la ceba escalivada, o cuinada a la paella a rodanxes a foc suau, o per fer inhalacions de les essències de la ceba. Si optes per les inhalacions, talla una ceba a bocins petits, deixa-la a la tauleta de nit, o posa-la prop d’allà on siguis, en respirar la seva flaire, notaràs l’efecte quasi immediatament.

Seguir les recomanacions per prevenir les faringitis estiuenques poder també t’interessa. Estem exposats a gran profusió d’aires condicionats i a canvis sobtats de temperatura. Barrar el pas a les faringitis és cosa teva, posa-t’hi!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Algunes de les recomanacions addicionals estan documentades a “Sore Throat – Home Treatment” i a “Cebolla: Propiedades Medicinales”.

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: