Sempre hem cregut que les nenes i els nens prodigi neixen amb coeficients d’intel·ligència altíssims, però sembla que això no és ben bé així. L’estudi “Child prodigy: A novel cognitive profile places elevated general intelligence, exceptional working memory and attention to detail at the root of prodigiousness“, desenvolupat per Joanne Ruthsatz, de la Ohio State University, i Jourdan B. Urbach, de la Yale University, posa al descobert els fonaments d’aquests talents:
- Un coeficient d’intel·ligència tan sols modestament elevat és suficient per desenvolupar un talent prodigiós.
- Una memòria de treball prodigiosa.
- Una capacitat molt alta d’atenció pels detalls.
L’altíssima atenció pels detalls juntament amb la presència d’autisme en les famílies dels nens i nenes prodigi suggereix, d’una banda, una important relació amb l’autisme, i d’altra banda, la presència d’un factor modificador que impedeix que nens i nenes prodigi manifestin els símptomes de l’autisme. Descobrir quin és aquest factor modificador podria representar beneficis significatius per als nens i nenes que pateixen autisme.
Totes les persones podem ser prodigioses amb un coeficient d’intel·ligència modestament elevat, la diferència rau en la memòria de treball i en la capacitat de focalitzar l’atenció en els detalls, totes dues habilitats les podem conrear i desenvolupar activament en qualsevol moment de la nostra vida.
Segur que tens una habilitat prodigiosa, conrea-la!
Puc ajudar-te a aconseguir-ho. Parlem-ne!
Sophia Blasco Castell, assessora i coach
Totalment d’acord, tots podem fer, si realment ho volem i estem disposats a fer l’esforç necessari, coses prodigioses, no hi valen excuses.
Ma Li i Zhai Xiaowei ens ho demostren amb escreix, us deixo el vídeo: Res no els pot aturar!