
Guacamole, de Nikodem Nijaki, a la Viquipèdia
El nom de guacamole, o guacamol, prové del nàhuatl “ahuacatl” i “molli”, alvocat i salsa respectivament, és un plat de la cuina asteca que té com ingredient principalment l’alvocat, una fruita amb moltes bondats.
El guacamole, generalment, porta alvocat, suc de llimona i sal, els altres ingredients són molt variables. Hi ha guacamoles amb tomàquet, pebre de Caiena, ceba, coriandre, all, orellanes, fruita seca, … El de la fotografia l’han preparat amb suc de llima, all i alfàbrega.
Per fer el guacamole, cal aixafar l’alvocat amb la mà del morter, afegir-hi un raig de llimona per evitar que l’alvocat s’oxidi i s’enfosqueixi, incorporar-hi la resta d’ingredients finament picats i barrejar-los.
La recepta de Guacamole a l’estil de la Deliciosa Martha incorpora salsa de soia.
Ingredients:
– 2 alvocats ben madurs
– 1 ceba tendra de Figueres
– 1 tomàquet madur
– 1 trosset de pebre de Caiena sense llavors
– 1 raig de salsa de soia
Elaboració:
Talla la ceba i el tomàquet madur a quadradets ben petits.
Pica, amb la mà del morter, el trosset de pebre de Caiena amb una micona de sal.
Amb la forquilla, xafa la polpa dels alvocats i afegeix-li un raig de salsa de soia.
Per acabar, barreja tots els ingredients.
La recepta de Guacamole a l’estil de la Ouafae Rahmani incorpora tahina
Ingedients:
– 1 alvocat madur
– 1 dent d’all
– 1 trosset de pebre de Caiena sense llavors
– 1 raig de suc de llimona
– 1 cullerada sopera de tahina
– 1 rajolí d’oli d’oliva.
Elaboració:
Pica el trosset de pebre de Caiena i la dent d’all amb la mà del morter, et resultarà més fàcil si hi afegeixes una micona de sal.
Amb la forquilla xafa la polpa de l’alvocat i afegeix-li un raig de suc de llimona.
Barreja tots els ingredients: la polpa d’alvocat, la cullerada de tahina, l’all i el pebre de Caiena i per acabar, el rajolí d’oli d’oliva.
Per servir el Guacamole, pots optar per acompanyar-lo de torrades, de les tradicionals tortilles de blat de moro, o dels “nachos“.
Bon profit!
Sophia Blasco Castell, assessora i coach
Altres receptes per preparar l’alvocat (en anglès) a la web dels Alvocats de Califòrnia.
Dissabte vaig fer la salsa de guacamole i estava boníssima. Vaig fer una barreja de les dues receptes. A tothom li va agradar molt.
L’alvocat dóna molt de joc i la cuina ens dóna moltes satisfaccions; gràcies per comentar, Roger