10 bones raons per menjar més enciam

"Lettuce", de Liz West, al Flickr

“Lettuce”, de Liz West, al Flickr

L’enciam és un aliment potent, a continuació he recollit 10 bones raons per menjar més enciam:

  1. Té baix contingut calòric i gairebé zero greix. Un plat d’enciam ens aporta unes 12 Kilocalories.
  2. És ric en fibra, la fibra ens sacia, ens afavoreix la digestió i ens ajuda a eliminar les sals biliars del cos. És un bon aliat per aprimar-te.
  3. Ens cuida el cor. La vitamina C i el beta-carotè, precursor de la vitamina A,  minimitzen l’oxidació del colesterol i, en fer-ho, eviten la formació de placa de colesterol al sistema vascular.
  4. Té una proporció saludable d’Omega-3 i d’àcids grassos.
  5. proteïnes.
  6. Ens ajuda a dormir bé i a prevenir l’insomni. Conté lactucarium, que ens relaxa i ens indueix el son, amb propietats similars a les de l’opi. Si ho necessitem, sopar enciam ens ajudarà a dormir bé.
  7. És alcalí. Els minerals que conté l’enciam ens ajuden a eliminar toxines i a mantenir l’equilibri del Ph del cos. Amb un bon equilibri del Ph, tindrem més energia, un pensament clar, un son profund i reparador i la pell se’ns rejovenirà.
  8. Té un índex glucèmic baix, és una altra propietat saludable.
  9. És una bona font de  micronutrients. Com que sempre ens el mengem cru, ens proporciona micronutrients que no podem trobar als aliments cuits o processats.
  10. Té bon sabor i ens dóna molt de joc gastronòmic. Hi ha moltes varietats i cadascuna amb la seva personalitat i 1001 maneres de preparar-lo.
Can Turó, Amanida, de Javier Leiva, al Flickr

Can Turó, Amanida, de Javier Leiva, al Flickr

L’enciam romà, o enciam llarg, és la varietat més nutritiva; si la comparem amb la varietat Iceberg, resulta que, segons dades nutricional obtingudes de la United States Department of Agriculture (USDA), té:
– Menys sucres i menys sodi
– 2 vegades més de proteïnes
– 2 vegades més de calci
– 3 vegades més de vitamina K
– 4 vegades més de ferro
– 8 vegades més de vitamina C
– 17 vegades més de vitamina A

Neteja’l bé, als insectes i als microorganismes també els encisen les fulles d’enciam, pots deixar-lo en aigua potable amb unes gotes de vinagre durant uns 5 minuts i, després, esbandir les fulles per assegurar-te que queden ben netes de microorganismes, insectes i productes fitosanitaris.

Trobaràs tot de receptes d’amanides clàssiques i moltes altres combinacions per triar i remenar a Tot Amanides

L’enciam és un aliment que t’aporta nutrients i salut, hi ha moltes bones raons per menjar-ne.
Quines amanides són les teves predilectes? Les compartim?

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a: 10 Powerful Advantages of Eating Lettuce

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
One comment on “10 bones raons per menjar més enciam

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: