Cuida’t la fibra fent estiraments

"The Early Morning Stretch", de  Anemone Jones, Flickr

“The Early Morning Stretch”, de Anemone Jones, Flickr

Beneficis dels estiraments o “stretching

  • Redueixen la tensió muscular, milloren la flexibilitat i ens proporcionen una sensació plaent.
  • Augmenten la capacitat de moviment.
  • Milloren la coordinació i l’equilibri.
  • Agilitzen la circulació i l’oxigenació del múscul afavorint la recuperació muscular.
  • Minimitzen el risc de lesions i malalties musculars i òssies. Ens ajuden a prevenir cruiximents, rampes i contractures i a mantenir l’estructura muscular i articular en bona forma.
  • Redueixen la tensió mental provocada, en moltes ocasions, per  tensions musculars.
  • Poden ajudar-nos a superar patologies tan diverses com la fasciïtis, la síndrome del túnel carpià, els gasos, l’insomni, el dolor menstrual, la ciàtica, l’estrès, el mal de cap, el mal d’esquena, la tendinitis, etc ….

Com fer els estiraments

  • Suaument, lentament i harmònicament, evitant els rebots. Ens convé augmentar la tensió muscular progressivament fins trobar el punt just sense arribar al dolor.
  • Adoptant la posició correcta, notarem la tensió als músculs que estem estirant.
  • Aguantant l’estirament un mínim de 10/15 segons fins a 30 segons, apreciarem com els músculs es relaxen i es tornen més flexibles.
  • Respirant suaument.
  • Seguint un ordre, ens facilitarem estirar tots els grups musculars.

Què No fer quan fem estiraments

  • No fer rebots, els estiraments han de ser relaxats i graduals.
  • No estirar el múscul fins sentir dolor.
  • No passar-se, si l’estirament és excessiu, podem provocar-nos contractures.
  • No aguantar la respiració durant l’estirament.

Al vídeo hi ha una bona mostra d’estiraments:

A la web Estiramientos.es hi ha taules dedicades a les cervicals, el coll, l’esquena, els muscles, la lumbàlgia, la ciàtica, etc. Podràs veure-hi cadascun dels estiraments de formes diferents, fins i tot cronometrats.

Atenció!!!
Fer 
estiraments és fàcil però, si no els fem correctament, ens poden perjudicar. Per això és essencial saber com i quan realitzar-los i és convenient comptar amb el suport d’un professional.

Fer estiraments t’aporta molt beneficis, comença avui mateix a practicar-los i a guanyar-hi!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Els estiraments a EF
www.estiramientos.es

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: