La migdiada, un regal dels déus!

La Harvard School of Public Health i la University of Athens Medical School han publicat els resultats d’un estudi a gran escala que mostra com la migdiada redueix el risc de mortalitat coronària considerablement.
L’estudi, fet sobre 23.681 ciutadans de Grècia que feien migdiada d’una mitja hora, conclou que fer una migdiada d’una mitja hora habitualment redueix en un 37% el risc de mortalitat coronària.

"Siesta", d'Alejandro Sánchez MarcosLa migdiada ha estat objecte d’estudi per molts altres especialistes:
– Investigadors de la NASA han descobert que una migdiada de 26 minuts pot augmentar el rendiment dels astronautes fins en un 34%.

– Experts de l’Stanford University School of Medicine han esbrinat que la migdiada millora l’estat d’ànim i redueix els lapsus en el rendiment entre els metges i les infermeres.

– La Dra. Sara C. Mednick, del Salk Institute for Biological Studies de La Jolla, Califòrnia, ha centrat la seva investigació en la relació que hi ha entre la memòria i la migdiada, i afirma que la migdiada té un efecte molt positiu sobre el flux sanguini a les àrees del cervell responsables de la memòria. Els seus estudis conclouen que:

  1. Una migdiada d’uns 20 minuts augmentarà el nostre estat d’alerta bàsic.
  2. Una migdiada d’entre 20 i 50 minuts és reparadora, especialment per a la memòria.
  3. Amb un cicle de son complet, una migdiada d’uns 90 minuts, millorarem les habilitats visuals i auditives.

La Dra. Mednick ens recomana, per promoure l’hàbit de la migdiada:

  1. Prendre’s el temps i triar-se l’espai: de 20 a 30 minuts és tot el que necessitem per recollir els beneficis de la migdiada. El millor moment és la primera part de la tarda, quan el cos està cansat, en havent dinat. Si a l’empresa no hi sala de migdiada, una estora o una poltrona són una bona opció.
  2. Establir les condicions adequades: la foscor estimula la producció de melatonina que indueix la son; tancar les persianes, apagar els llums i considerar l’opció d’una màscara per dormir; la temperatura càlida ens ajudarà. Si fem la migdiada asseguts, un coixí de viatge ens evitarà el mal de coll. I recordem apagar el telèfon mòbil.
  3. Compte amb determinades substàncies estimulants, evitem la cafeïna, la nicotina i l’alcohol.
  4. Ens interessa limitar la durada de la migdiada a una mitja hora; si l’allarguem més, podem entrar en la fase de son profund i, llavors, despertar-nos ens resultarà més difícil  i estarem endormiscats una bona estona.

Resumint, la migdiada té un molt bon impacte sobre el nostre organisme:

  • Redueix en un 37% el risc de mortalitat coronària.
  • Disminueix significativament el nivell d’estrès.
  • Millora l’estat d’alerta bàsic.
  • Afavoreix la memòria.
  • Incrementa les nostres habilitats cognitives.

Incorporant la migdiada als nostres hàbits quotidians, fem el nostre estil de vida més saludable.
Contribueix a que tots guanyem salut!
Fes-ho córrer!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
http://www.newsweek.com/2007/02/11/nap-quest.html
http://ciencia.nasa.gov/science-at-nasa/2005/03jun_naps/
http://www.businessweek.com/magazine/content/10_36/b4193084949626.htm

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
5 comments on “La migdiada, un regal dels déus!
  1. Oriol López ha dit:

    Hi ha una diferència abismal entre començar la tarda després d’haver fer migdiada o sense haver-la fet.

    Oriol López

  2. Mónica ha dit:

    Pienso , que siempre fue muy importante hacer una siesta , pero existe tantísimo desconocimiento de tantas cosas saludables para la mente y el cuerpo ,que me sabe mal, por y para las personas con tantas ganas de cambios y sentirse cada día mejor .
    Sophia , me encanta tu trabajo ,me agregue a tu bloc, Estuve paseando un poquito por tus vídeos y los actos ,es un trabajo inmemorable, y solo felicitarte. En un tiempo no muy lejano ,me
    encantaría ser una profesional del Coaching con titulo. Uno puede tener los mismos pensamientos de un coach,pero si no estudias ,no te sirve de nada ,porque nadie te cree, siempre necesitas una acreditación para hacer y ser alguien . Que pena. La migdiada per tothom,es genial. I els informes ho corroboren. Potser el 20 D’octubre m’acosto a la xerrada.
    Gracies, ets autentica.

    • Sophia Blasco ha dit:

      Moltes gràcies Mónica!
      Com bé dius, la migdiada és molt saludable!
      Estàs convida a totes les activitats de l’Art de Viure, ens vegem el 20 d’octubre.
      Et desitjo èxit en tots els projectes que engeguis!

  3. ferran ha dit:

    una bona migdiada ,es com un pastis,de premi,pel nostre esperit.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: