La Menopausa engreixa?

Woman, de Takato Marui, al FlickrMoltes dones creuen que la menopausa és la culpable del seu augment de pes, n’estan convençudes, i pensen que no hi poden fer res. Algunes ho atribueixen a la teràpia hormonal, altres a la pèrdua d’estrògens agreujada per l’edat. Però, és la menopausa la culpable dels quilos que ens sobren?

Aquests quilos de més són atribuïbles als canvis, biològics i d’estil de vida que acompanyen la menopausa, que afavoreixen l’aparició de greix a l’abdomen. Recuperar l’esveltesa adaptant-nos a aquests canvis és possible.

Les 5 causes principals de l’augment de pes quan arribem a la menopausa són:

  • La menopausa coincideix, moltes vegades, amb altres canvis importants a la llar, a la feina, … que ens porten a un estil de vida més sedentari, i en reduir l’activitat física, cremem menys calories que abans.
  • Mantenir la mateixa dieta. Si hem reduït l’activitat física i continuem ingerint la mateixa quantitat de calories, tindrem un balanç calòric que ens engreixarà.
  • Incrementar l’estrès. Els canvis, habitualment, estressen i l’estrès ens incrementa els nivells de cortisol. El cortisol ens augmenta la gana, mengem més i se’ns acumula greix a l’abdomen.
  • No dormir prou. No dormir prou ens disminueix els nivells de leptina i ens augmenta els nivells de grelina a la sang. La leptina és l’hormona que indica al cervell que no tenim gana i la grelina és l’hormona que estimula la gana. En dormir menys, sentirem més gana, menjarem més i ens engreixarem.
  • Arribar a la menopausa amb quilos de més, uns quilos que s’han anat acumulant en anys, el guany de pes, probablement, no s’ha produït en els darrers mesos, encara que a nosaltres, de vegades, ens ho sembli.

Si has entrat a la menopausa i tens una mica de sobrepès, pots buscar mil i una raons per justificar els quilos que has augmentat amb el canvi hormonal, el metabolisme, la genètica, l’estrès, … però tu i jo sabem que si no agafes les regnes d’aquest assumpte no aconseguiràs aprimar-te. Si has adoptat estratègies que no t’han donat bon resultat, és que no eren les adequades.

Per aprimar-te definitivament adopta el programa Dieta, mai més! i t’aprimaràs de forma saludable i sostenible, menjant i gaudint, sense pesar els aliments ni comptar les calories, sense prohibicions, sense suplements i sense exhaurir-te cremant calories. Comença avui mateix! Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a: Menopause Does Not Make You Fat de la doctora Patricia Yarberry Allen

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: