“Agobiada”? 6 trucs per sortir-te’n

Cruise, de Foxtongue, al Flickr

Cruise, de Foxtongue, al Flickr

Estàs agobiada”  (aclaparada)? La situació que estàs vivint et supera psicològicament i emocionalment? L’impacte de l’aclaparament no es farà esperar: la preocupació i l’ansietat t’envairan, la fatiga i l’insomni faran acte de presència, pots arribar a patir depressió i, fins i tot, el sistema immunològic pot entrar en fallida.

Aquest 6 trucs que t’ajudaran a superar l’aclaparament

1. Descobreix què, o qui, t’aclapara Entendre què, o qui, t’aclapara és el primer pas per definir les estratègies adequades per sortir-te’n, pots comptar amb mi.

2. Rebutja els pensaments que t’aclaparen Els pensaments de pèrdua del control, d’impredictibilitat i que preveuen el pitjor dels esdevenidors possibles t’aclaparen.

3. Focalitza’t Focalitza’t i adopta la màxima “Després de l’1, ve el 2″. No cal enllestir-ho tot ara mateix, la majoria dels quefers, probablement, poden esperar, t’interessa prioritzar.

4. Centra’t en l’ara i aquí Quan estàs preocupada pel que podria ser que fora, o que passara, demà o el mes vinent, estàs dispersant la teva atenció i reduint la teva eficàcia en resoldre la situació actual.

5. Relaxa’t El desassossec i la intranquil·litat et col·loquen en una posició poc favorable per resoldre la situació que estàs vivint.  La respiració profunda indueix la relaxació del teu cos. També pots fer una activitat que t’agradi, com escoltar música, llegir un llibre, fer una passejada, fer-te un massatge o regalar-te una sessió de jacuzzi per aconseguir asserenar-te i adquirir perspectiva, això et facilitarà trobar solucions.

6. Passa a l’acció Defineix quines estratègies aplicaràs per resoldre la situació que t’aclapara i posa-t’hi. Pots aconseguir controlar les situacions que t’aclaparen.

Entendre què, o qui, t’aclapara, definir estratègies per superar la situació i adquirir habilitats per afrontar situacions semblants en el futur són claus. Segueix el programa L’estrès, a ratlla!, t’ajudarà a identificar què t’està estressant i a definir què pots fer per posar l’estrès a ratlla definitivament, guanyaràs salut i qualitat de vida. Posa-t’hi ara mateix. Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a: Overwhelmed? These 6 Strategies May Help    A Guide to Cutting Back When You Feel Overwhelmed

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Com fer ..., Desenvolupament professional, Estrès i qualitat de vida, Gestió emocional

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: