5 minuts per relaxar-te respirant

Les situacions estressants ens carreguen d’adrenalina, ens intensifiquen l’estat d’alerta i la tensió muscular ens augmenta, per això quan hem estat sotmesos a una situació estressant, ens convé relaxar-nos.

La relaxació basada en la Respiració Profunda és una bona estratègia, senzilla i potent a la vegada, per asserenar-te controlant la teva respiració.

Quan estàs “agobiada”, aclaparada, neguitosa o angoixada, respires més ràpidament i més superficialment, aquesta acceleració de la respiració t’estressa encara més, per contra, la relaxació basada en la respiració profunda, pausada i controlada, t’asserenarà i la pots realitzar en qualsevol moment i en qualsevol entorn.
Una sessió de relaxació basada en la Respiració Profunda et relaxarà i la senzillesa d’aquest mètode et permet realitzar-lo en qualsevol moment del dia i el pots realitzar asseguda, ajaguda o dreta.

La Respiració Profunda, pas a pas:

  1. Estira’t en una superfície plana. També pots optar per seure a una cadira.
  2. Col·loca’t una mà sobre el melic, i l’altra mà sobre el pit.
  3. Inhala lentament, inflant el ventre, a la vegada que comptes fins a 2.
  4. Mantenint l’aire als pulmons durant 1 segon.
  5. Exhala, lentament per la boca, fent que el ventre baixi, comptant fins a 4.

El vídeo que tens a continuació, publicat a El Blog de Rosa. Salud en red , des d’on porta endavant una tasca de divulgació sanitària fantàstica, és una demostració de la relaxació basada en la Respiració Profunda:

Un altre mètode que pots utilitzar per relaxar-te és el de la Relaxació muscular progresiva de Jacobson, els següents exercicis guiats han estat produïts per la Direcció General de Salut Pública de la Comunitat Valenciana, hi ha una versió llarga i una de curta:
Exercicis de Relaxació muscular progressiva de Jacobson completa, 24’50 minuts, 22,7Mb
Exercicis de Relaxació muscular progressiva de Jacobson simple, 12,50 minuts, 11,7Mb

La relaxació té molts beneficis
T’ajudarà a reduir la tensió excessiva, et permetrà recuperar la serenor i el to muscular adequat; amb els exercicis de relaxació podràs afrontar les exigències de la vida diària sense exhaurir la teva energia i millorant el grau de control sobre les situacions a què t’enfrontis mantenint la ment clara i el cos en disposició òptima.

Si la situació que t’ha sobrepassat ha estat puntual, la relaxació és una bona opció per recuperar la serenor, però, si la situació estressant és sostinguda, estàs “agobiada”, pateixes mals de cap i d’esquena, et trobes amb dificultats per conciliar el son, sents malestar general, esgotament, etc, la relaxació, per ella sola no serà suficient, necessites recuperar el control de la situació. El programa L’estrès, a ratlla!, t’ajudarà a identificar què t’està estressant i a definir accions a fer per posar l’estrès a ratlla definitivament, guanyaràs salut i qualitat de vida. Posa-t’hi ara mateix. Puc ajudar-te a aconseguir-ho, parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a Gestió emocional
3 comments on “5 minuts per relaxar-te respirant
  1. Oriol López ha dit:

    Gràcies per compartir aquesta eina tan senzilla i eficaç per relaxar-nos.

  2. […] en ara i aquí Decideix en què ocupar els teus pensaments. Respira profunda i relaxadament, focalitza’t, al detall, en tot el que t’envolta ara i aquí, els altres passatgers, […]

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: