“Cuidadores”, un documental imprescindible!

"Cuidadores", documental de l'Oskar Tejedor

“Cuidadores”, documental de l’Oskar Tejedor

Durant any i mig, cuidadores i cuidadors de familiars amb malalties neurodegeneratives s’han trobat periòdicament per compartir preocupacions, angoixes, pors, experiències i, especialment, per aprendre a relativitzar la duresa de les situacions quotidianes que viuen.

Algunes frases de les cuidadores i cuidadors protagonistes del documental:

“Yo ahora me río de todas estas anécdotas que me han sucedido a lo largo de todo este largo proceso, pero cuando te pasa, es horrible, no sabes cómo reaccionar, te quieres morir. Dios mío, ¿por qué me tiene que pasar a mi?” Alicia, 30 anys.

“Cuando vamos a la calle empiezan las preguntas: … ¿y a dónde vamos, Carlos? A los cinco minutos me vuelve hacer la misma pregunta.. ¿y a dónde vamos? Y así todo el día… y de ahí no la puedes sacar.” Carlos, 82 anys.

“Yo a mi madre la quiero mucho y no la voy a dejar, pero soy muy joven y tengo que vivir mi vida, luego necesito equilibrar el sentimiento de amor que tengo hacia mi madre, porque si no lo hago, voy a estar frustada.” Naiara, 30 anys.

“Gracias a esta enfermedad he aprendido a querer a esa madre que pensaba que no existía y ese ha sido el camino que he hecho en estos 8 años, aprender a quererla.” Txus, 50 anys.

“Lo peor son las noches. Te encuentras al lado de la persona con la que has compartido tu vida pero sabes que ya no está. Es como si estuvieras en una casa vacía. Eso no se puede explicar con palabras…” Maribel, 62 anys.

“He hecho lo máximo que podía hacer por mi mujer, pero a veces me pregunto si he hecho lo suficiente por ella.” Manuel 78 anys.

El trailer de “Cuidadores”:

“Esta aventura compartida nace de la propia experiencia familiar y de la observación de otras familias en la misma situación. Siendo consciente del desestabilizador proceso emocional que sufrió mi familia a lo largo de los años, me interesaba reflejar los aspectos íntimos comunes de los cuidadores y las consecuencias de cuidar a un enfermo con una demencia degenerativa. Mi objetivo ha sido siempre el de transformar la angustia y frustración del cuidador en algo positivo y esperanzador.”
Oskar Tejedor, director de Cuidadores

Cuidadores recull molts dels dubtes, preocupacions, conflictes emocionals, angoixes i pors que ens genera el fet de cuidar familiars amb malalties neurodegeneratives.
La mare ha patit una malaltia neurodegenerativa, cuidar la mare a casa ens ha permès aprendre pautes, estratègies i trobar solucions als problemes que ens han anat sorgint. Si estàs vivint una situació semblant, podem compartir solucions per cuidar a l’espai comentaris, o si ho prefereixes, a títol individual.

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Crèdits: Al blog oficial de Cuidadores, hi trobaràs tota la informació. Cuidadores ha estat guardonat en diversos festivals.

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a Aprenent a Cuidar Cuidant, Parella i família
2 comments on ““Cuidadores”, un documental imprescindible!
  1. […] cuidadores" a Espanya, publicades pel l'Observatori. També es molt interessat el documental sobre Cuidadores. a més es poden consultar recursos sobre aquest tema en aquest […]

  2. marc ha dit:

    muy buen documental estoy de acuerdo contigo

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: