15 trucs que m’han ajudat a aprimar-me

“Keep An Eye On The Scales”, d’UrbaneWomenMag, al Flickr

Quan vaig deixar de fumar, vaig engreixar-me gairebé 20 quilos, he aconseguit alliberar-me d’aquests 20 quilos de sobrepès.

En el meu cas, la dificultat principal va ser que aplicava mecanismes de contenció sobre la gana. Com que patia sobrepès, menjava menys de la gana que tenia.
Aquest conflicte entre la contenció de la gana i les autèntiques necessitats energètiques i nutricionals m’abocava ocasionalment a menjar amb voracitat i de manera furtiva. No hi havia manera d’avançar.
En gestionar l’alimentació i la nutrició amb les gestores naturals de les necessitats energètiques i nutricionals, la gana i la sacietat, vaig aconseguir resultats i he consolidat un pes saludable.

Aquests 15 trucs són algunes de les accions del pla personalitzat i sostenible Dieta, mai més! que m’ha ajudat a aprimar-me:

  • Quan tinc un conflicte, no intento ofegar-lo menjant, miro de trobar-li solució, com més aviat millor.
  • Quan menjo, menjo, ni miro la televisió ni discuteixo sobre temes delicats que me puguin alterar emocionalment, me procuro un ambient tranquil que m’ajudi a menjar asserenadament, mastegant bé, assaborint cada mossegada i acabo de menjar en percebre la sacietat.
  • Camino tots els dies, almenys 1/2 hora.
  • Mantinc l’estrès a ratlla.
  • Prenc un bon desdejuni, d’acord amb la dita ‘Esmorzar de reina, un dinar de rica i un sopar de pobra‘.
  • Esmorzo a mig matí fruita fresca.
  • Les postres del dinar me les estalvio.
  • Bereno fruita fresca i gairebé no sopo.
  • Sopo fruita fresca.
  • Bec aigua sempre que tinc set, l’aigua m’aporta 0,00 calories.
  • La fruita me la menjo sempre a mos rodó, mai en suc, els sucs de fruita no són tan saludables.
  • Menjo en plat de postres, m’ajuda a moderar les racions. M’he alliberat de l’obligació d’acabar-me tot el plat, si ja he menjat prou, no menjo més. Però no practico la contenció; si tinc més gana, me’n serveixo una mica més; contenir-me m’ha donat mals resultats.
  • Habitualment faig 5 àpats diaris, si tinc poca gana menjo poquet i a l’hora de sopar, si no tinc gaire gana, no sopo.
  • Me peso cada dia i utilitzo el pes com un indicador per valorar si les accions que faig me donen bon resultat.
  • Faig el seguiment del meu pla personalitzat per saber si vaig bé o si he d’adoptar algun canvi.

Per aprimar-te definitivament, fes com jo, adopta el programa Dieta, mai més! i t’aprimaràs de forma saludable i sostenible, menjant i gaudint, sense pesar els aliments ni comptar les calories, sense prohibicions, sense suplements i sense exhaurir-te cremant calories. Comença avui mateix! Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
2 comments on “15 trucs que m’han ajudat a aprimar-me
  1. Silvia ha dit:

    Bons consells, gràcies!

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: