10 potents neuroprotectors

“Map showing brain networks”, de Soon-Beom Hong i altres, Viquipèdia

El llibre ‘Cocina para tu mente‘, de Perla Kaliman i Miguel Aguilar, que fusiona ciència i cuina, ens presenta alguns aliments quotidians, com la col, el moniato o el raïm, als que estudis recents atribueixen propietats neuroprotectores:

  1. Les cols de fulla, la coliflor, el bròcoli, les cols de bruxel∙les i la col llombarda.
  2. El moniato, que també ens aporta polifenols i betaina. Cuinat al forn, al vapor o a la planxa està deliciós.
  3. La xocolata 70%, que a més a més, és rica en polifenols, antioxidants i se li atribueixen efectes antidepressius.
  4. La cúrcuma , que també té propietats antioxidants, antinflamatories i neuroplàstiques.
  5. La magrana, que ens aporta també polifenols, antioxidants i antinflamatoris.
  6. El gingebre, que conté també antioxidants i antinflamatoris. En cru dóna gràcia a les verdures;  en infusió aromatitza el te, i en pols alegra els guisats. Precaucions: no més de 6 grams de gingebre al dia.
  7. La remolatxa, que a més a més, és un potent antiinflamatori, antioxidant i ens protegeix de la homocisteïna. Cuita al vapor amb pell, pelada i inclosa a l’amanida acompanyada de poma crua està molt bona.
  8. El te verd, que s’ha guanyat el sobrenom d’infusió intel∙ligent, i que també ens protegeix de l’envelliment cerebral, “efecte antiaging”. S’ha comprovat que en prendre una tassa al dia, als 90 minuts de prendre’ns-la, l’activitat del cervell augmenta en les àrees relacionades amb la cognició, l’atenció, la motivació i la memòria.
  9. El raïm fresc, les panses de raïm i el suc de raïm, el most, que a més a més ens protegeixen de l’envelliment cerebral.
  10. El nabius, que també són rics en polifenols i en antioxidants i que tenen un efecte antinflamatori. Podem optar pels nabius deshidratats, pel suc de nabius o per la melmelada de nabius.

A aquests 10 neuroprotectors caldria afegir-hi l’all pels efectes hipolipemiants, vasodilatadors i antiagregants plaquetaris, que ens proporcionen una bona protecció davant dels accidents vasculars cerebrals.

Cuida’t!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Coach personal

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
5 comments on “10 potents neuroprotectors
  1. encarna ha dit:

    Penso que ets un pou de sabiduria ,si mes no,pots mitjançant las teves investigacions,aportar cada cop el teu granet de sorra i transmetre a tots nosaltres.
    Gracies Sophia

  2. […] del plaer que proporciona menjar-ne, la xocolata és un aliment molt saludable, també és un bon neuroprotector i, contra el que de vegades es diu, sembla que no hi ha una relació entre el seu consum moderat i […]

  3. marta bertran vidal ha dit:

    GUAUUUUUU Sophia, quin regal de llista!
    ja podem omplir la nevera de menjar neuroprotector, molt interessant els comentaris adjunts de cada producte.
    No sabia la limitació en 6g. del jengibre,.
    gràcies per la nformació, és molt útil.

    Estic fent un règim per aprimar amb una nutricionista i l’esmorcar són els nabius i m’afegeixen sadinetes o anxoves, suposo que per aportar w-3.

Els comentaris estan tancats.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas
Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

%d bloggers like this: