10 potents neuroprotectors

“Map showing brain networks”, de Soon-Beom Hong i altres, Viquipèdia

El llibre ‘Cocina para tu mente‘, de Perla Kaliman i Miguel Aguilar, que fusiona ciència i cuina, ens presenta alguns aliments quotidians, com la col, el moniato o el raïm, als que estudis recents atribueixen propietats neuroprotectores:

  1. Les cols de fulla, la coliflor, el bròcoli, les cols de bruxel∙les i la col llombarda.
  2. El moniato, que també ens aporta polifenols i betaina. Cuinat al forn, al vapor o a la planxa està deliciós.
  3. La xocolata 70%, que a més a més, és rica en polifenols, antioxidants i se li atribueixen efectes antidepressius.
  4. La cúrcuma , que també té propietats antioxidants, antinflamatories i neuroplàstiques.
  5. La magrana, que ens aporta també polifenols, antioxidants i antinflamatoris.
  6. El gingebre, que conté també antioxidants i antinflamatoris. En cru dóna gràcia a les verdures;  en infusió aromatitza el te, i en pols alegra els guisats. Precaucions: no més de 6 grams de gingebre al dia.
  7. La remolatxa, que a més a més, és un potent antiinflamatori, antioxidant i ens protegeix de la homocisteïna. Cuita al vapor amb pell, pelada i inclosa a l’amanida acompanyada de poma crua està molt bona.
  8. El te verd, que s’ha guanyat el sobrenom d’infusió intel∙ligent, i que també ens protegeix de l’envelliment cerebral, “efecte antiaging”. S’ha comprovat que en prendre una tassa al dia, als 90 minuts de prendre’ns-la, l’activitat del cervell augmenta en les àrees relacionades amb la cognició, l’atenció, la motivació i la memòria.
  9. El raïm fresc, les panses de raïm i el suc de raïm, el most, que a més a més ens protegeixen de l’envelliment cerebral.
  10. El nabius, que també són rics en polifenols i en antioxidants i que tenen un efecte antinflamatori. Podem optar pels nabius deshidratats, pel suc de nabius o per la melmelada de nabius.

A aquests 10 neuroprotectors caldria afegir-hi l’all pels efectes hipolipemiants, vasodilatadors i antiagregants plaquetaris, que ens proporcionen una bona protecció davant dels accidents vasculars cerebrals.

Cuida’t!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
3 comments on “10 potents neuroprotectors
  1. encarna ha dit:

    Penso que ets un pou de sabiduria ,si mes no,pots mitjançant las teves investigacions,aportar cada cop el teu granet de sorra i transmetre a tots nosaltres.
    Gracies Sophia

  2. […] del plaer que proporciona menjar-ne, la xocolata és un aliment molt saludable, també és un bon neuroprotector i, contra el que de vegades es diu, sembla que no hi ha una relació entre el seu consum moderat i […]

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: