5 potents beneficis d’augurar-te un bon envelliment

Ruth Frith, amb 102 anys, als Jocs Olímpics de Sydney 2009, foto de Craig Golding

Ruth Frith, amb 102 anys, als Jocs Olímpics de Sydney 2009, foto de Craig Golding

La Ruth Frith, que als seus 102 anys fou la competidora més anciana als Jocs Mundials de Sydney, on guanyà diverses medalles d’or, ens deia:

Cada any m’aporta alguna cosa nova i sempre he estat contenta amb el que tinc”. Ruth Frith

A algunes persones, envellir les terroritza; rebutgen i lluiten contra l’envelliment; s’estressen i malbaraten la seva salut.
Per contra, altres persones s’auguren un bon envelliment, accepten i respecten l’envelliment com un fet natural inherent a la vida, s’adapten als canvis i envelleixen amb dignitat. D’aquesta manera contribueixen a procurar-se una bona qualitat de vida.

El punt de vista que adoptis sobre el teu procés natural d’envelliment afectarà significativament la teva qualitat de vida i la teva salut.

5 potents beneficis que t’aportarà augurar-te un bon envelliment:

  1. Viure més temps, amb més salut i més feliç
    L’any 2001, investigadors de les universitats de Yale i de Harvard, a l’estudi Longevity increased by positive self-perceptions of aging, van mesurar com l’auto-percepció de l’envelliment afecta la longevitat i van concloure que les persones que tenien una actitud més positiva sobre el propi envelliment (se sentien útils, satisfetes i felices):
    – Vivien una mitjana de 7’5 anys més
    – Presentaven un nivell de tensió arterial, de colesterol i d’índex de massa corporal dins les franges saludables
    – Acostumaven a fer exercici regularment
  2. Mantenir bons nivells d’independència
    Perdre independència és un dels majors temors associats a l’envelliment. Mantenir-te  física i cognitivament activa és crític per preservar la teva autonomia i, a més a més, l’estudi Longitudinal Benefit of Positive Self-Perceptions of Aging on Functional Health conclou que les persones que adopten una auto-percepció positiva del propi envelliment són capaces de dur a terme les activitats quotidianes diàries durant un període de 18 anys més que les que adopten una auto-percepció negativa, independentment de seva salut funcional a l’inici de l’estudi.
  3. Adoptar mesures preventives
    Les persones adultes grans són menys propenses a adoptar mesures preventives. Certs mites sobre l’envelliment, com per exemple que les malalties cardíaques són inevitables, desmotiven a l’hora d’adoptar un estil de vida preventiu. Una percepció negativa de l’envelliment influeix negativament en l’estil de vida que adoptem. L’estudi Preventive health behaviors influenced by self-perceptions of aging posà al descobert que les persones que tenien una percepció més positiva de l’envelliment eren significativament més propenses a controlar-se la tensió i el colesterol, a adoptar una dieta equilibrada, a fer exercici i a seguir les recomanacions del seu metge.
  4. Potenciar la memòria
    Segons l’estudi Memory shaped by age stereotypes over time,  les persones de més de 60 anys que tenien els estereotips més negatius sobre l’envelliment presentaven minves d’un 30,2% en el rendiment de la memòria comparades amb les persones que tenien un estereotip positiu sobre el propi procés d’envelliment.
  5. Protegir el teu cor
    Adoptar estereotips negatius sobre l’envelliment pot augmentar el risc de patir malalties cardíaques. L’estudi Age Stereotypes Held Earlier in Life Predict Cardiovascular Events in Later Life posà en evidència que les persones joves que tenien estereotips negatius sobre l’envelliment van ser significativament més propenses a patir una malaltia cardiovascular en els 38 anys següents. Així i tot, si feien un canvi prou positiu del seu estereotip d’envelliment, podien reduir el seu risc de patir una malaltia cardiovascular en un 80%.

Augurar-te un bon envelliment és el primer fonament per aconseguir-lo. Imagina l’envelliment que t’agradaria tenir i procura-te’l. Utilitza l’experiència que has atresorat per cuidar-te i ajudar-te a gestionar, correctament i adequadament, els canvis que et vagin arribant, reforça-ho augurant-te que demà estaràs millor que avui. Podent triar, tria’t la millor predicció per al demà.

La discriminació per edat està profundament arrelada a la nostra societat, el valor personal es sol associar a la participació activa en el treball. En jubilar-te, et convé trobar altres fonts de reconeixement social; participar en activitats de la comunitat és una bona opció. Pots tenir més de 95 anys i un esperit més jove que algunes persones de 40 anys.

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Font: “5 powerful benefits of ‘pro-aging’ thinking

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: