Aliments que t’ajudaran a controlar el colesterol

El Dr. Andrew Weil, a High Cholesterol, ens recomana:

  • Reduir el sucre i la farina refinats de la dieta; estalviar-nos begudes i aliments processats que ens poden provocar pics de glucosa i com a conseqüència abocar-nos a menjar en excés, a patir obesitat i a incrementar el risc de patir malalties cardiovasculars.
  • Menjar fruita seca cada dia: ametlles, nous, anacards, … , que ens aporten greixos monoinsaturats.
  • Substituir algunes racions de proteïnes animals per proteïna de soja. La proteïna de soja, com el tofu, el tempeh, la llet de soja, la soja sencera, la soja germinada i la soja torrades disminueixen els nivells de colesterol.
  • Utilitzar all fresc amb regularitat. L’all redueix els nivells de colesterol alts i la pressió arterial. Una o dues dents crues o escalivades al dia.
  • Beure te verd a diari. Els antioxidants que ens aporta ajuden a disminuir el colesterol.
  • Menjar molta fibra soluble. Els fesols, les llenties, els cigrons, les pomes, els cítrics, la civada, l’ordi, els pèsols i les pastanagues són bones fonts de fibra soluble, tenen un poderós efecte en la regulació dels nivells de colesterol.
  • Reduir els carbohidrats refinats de la dieta: galetes, pastissos, pans blancs, patates fregides i aperitius processats, que ens provoquen pics de glucosa.
  • Triar aliments rics en àcids grassos omega-3. Han demostrat disminuir els nivells de triglicèrids (greixos sanguinis), la inflamació i la coagulació, a la vegada que augmenten el colesterol HDL, el colesterol “bo”. El peix blau i les llavors de lli són una bona font d’omega-3. Com que la llavor de lli és difícil de trencar, és molt esmunyedissa, podem optar per moldre’n unes quantes cullerades, desar-les al congelador en un potet de vidre ben tapat, i així evitem que s’enranciïn els olis que conté. Una culleradeta de postres de llavors de lli moltes al dia és una bona quantitat, la podem afegir al plat principal: l’amanida, els guisats, etc

Adoptant, a més a més, petits canvis en els teus hàbits diaris aconseguiràs uns nivells de colesterol saludables.

Documentat a: High Cholesterol

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut
4 comments on “Aliments que t’ajudaran a controlar el colesterol
  1. Marta ha dit:

    Superinteressant aquest article! Molt útil, valdria la pena tenir-lo ben clar al cap al anar a comprar i no aniria gens malament una fotocopia a la nevera penjada perquè aixi recordariem més i menjariem millor.
    Gràcies sophia?

  2. Silvia Canovas ha dit:

    Molt interessant, però cal dir que la soja ja no es recomana, perquè en la majoria de casos es transgènica i quan no ho és afecta al sistema hormonal.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: