Les 7 claus per resoldre el restrenyiment

Les deposicions poc freqüents o difícils caracteritzen el restrenyiment. Encara que les causes poden ser múltiples, el 95% dels casos de restrenyiment es poden resoldre adoptant els canvis en la dieta i en l’estil de vida que recollim a continuació.

"Le Parfumeur", de Bernard Picart, a la Viquipèdia

“Le Parfumeur”, de Bernard Picart, a la Viquipèdia

Les 7 claus per resoldre el restrenyiment definitivament:

  1. Augmenta el contingut de fibra de la dieta, aconseguiràs incrementar el pes i el volum de la femta i afavoriràs el trànsit intestinal. Menja més fruita, més llegums i  més verdures fresques, decanta’t pels pans integrals i els cereals integrals, menja llavors, especialment llavors de lli, hi ha pans integrals enriquits amb llavors.
    A més a més, pots optar per moldre uns 100 grams de llavors de lli, amb una picadora o un molinet, per aprofitar els olis omega i l’efecte laxant de la pell de la llavors, convé conservar-les al congelador en un potet de vidre amb tapa per evitar que s’oxidin i es facin ràncies, mantindran una textura semblant a la farina; una culleradeta petita de les de cafè al dia amanint un dels plats del dinar o del sopar serà suficient.
  2. Beu prou aigua. El color de l’orina és un bon indicador del nivell d’hidratació.
  3. Redueix el consum de llet i derivats; en ser pobres en fibra, alenteixen el trànsit intestinal.
  4. Fes exercici físic cada dia. L’activitat física afavoreix el trànsit intestinal. Desplaçar-te caminant diàriament, tot o part dels trajectes, és una bona opció.
  5. Fes-te cas i respecta’t l’impuls d’evacuació intestinal. Pren-te el teu temps per poder fer una evacuació intestinal sense presses.
    Ignorar la necessitat d’evacuar et pot portar al restrenyiment. Algunes persones retarden l’evacuació intestinal quan no són a casa, els banys públics no els proporcionen un bon nivell d’intimitat o no estan prou nets; en aquest cas, trobar banys públics que reuneixin els requisits necessaris és clau.
  6. Acostuma’t a evacuar a la mateixa hora, preferentment 15 minuts després dels àpats, aprofitant el reflex gastrocòlic.
  7. Posa l’estrès a ratlla. La tensió que acompanya l’estrès dificulta el trànsit intestinal.

Encara que el 95% de casos de restrenyiment es poden resoldre amb aquestes 7 claus, hi ha un petit percentatge de casos de restrenyiment que poden ser causats per altres motius; consulta el teu metge si es dóna alguna de les següents circumstàncies:
– El restrenyiment persisteix
– Pateixes un restrenyiment sever i mai n’havies patit abans
– Observes restes de sang a la femta
– Has perdut pes sobtadament

Cuida’t! Hi tens molt a guanyar!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Restrenyiment
Constipation: Symptoms, treatment and prevention
Constipation: Treatments and drugs

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: