
“Indie Opening the Present“, de Barney Moss, al Flickr
Per Nadal i Reis, la pressió social i les estratègies comercials per forçar-nos a consumir s’intensifiquen. Toca regalar, sí o sí, i ens sentim amb l’obligació de fer-ho.
Per sobreviure a aquesta pressió amb dignitat i sense posar en risc la butxaca t’interessa:
- Fixar el pressupost per a regals
- Confeccionar la llista de la compra dels regals
- Fer dues llistes de les persones a les que acostumes a fer regals per Nadal i Reis
– A qui vols regalar
– A qui has de regalar - A les persones a les que has de regalar, pots optar per fer-los arribar una felicitació virtual, és econòmic i sostenible.
- A les persones a les que vols regalar, concreta per a cadascuna d’elles, què li vols expressar (gratitud, estimació, reconeixement, consol …).
- Concreta amb què li ho expressaràs. Ja tens la llista de regals possibles.
- Fer dues llistes de les persones a les que acostumes a fer regals per Nadal i Reis
- Elabora els regals, si optes per fer-los personalment, o ves a comprar els regals amb la llista.
Seguir aquestes pautes et permetrà portar el control de la situació. Saps que, tant tu com jo, som capaces d’anar a comprar al supermercat sense llista, omplir el carro, gastar-nos un dineral, arribar a casa i no poder ni fer el dinar amb els productes que hem comprat. Les estratègies publicitàries per seduir-nos i abduir-nos són molt eficients. Anar a comprar el regals amb la llista i comprar únicament els productes de la llista és la millor estratègia per portar la direcció de les compres nadalenques.
Amb els regals de Nadal i Reis seguir aquestes pautes et facilitarà decidir què, per a qui i per a què compres i controlar-ne el pressupost.
Sophia Blasco Castell, assessora i coach