Relaxa’t! Ara pots!

"Relaxation", de Will, al Flickr

Relaxation“, de Will, al Flickr

La relaxació muscular progressiva de Jacobson, desenvolupada pel doctor Edmund Jacobson, és un mètode de relaxació muscular profunda, fonamentat en la correspondència que hi ha entre l’ansietat i la tensió muscular; a major ansietat, major tensió muscular, i a la inversa; a menys tensió muscular, menys ansietat.
La tècnica consisteix en tensionar grups musculars específics, mantenir la tensió uns segons i alliberar-la, és llavors quan aconseguim relaxar-los en profunditat.

El vídeo presenta una sessió guiada dels exercicis de Relaxació Muscular Progressiva de Jacobson realitzada pel psicòleg David Sánchez, la durada de la sessió és d’uns 20 minuts:

Per optimitzar el bon resultat dels exercicis de relaxació muscular progressiva ens convé procurar-nos un ambient tranquil, silenciós, amb llum tènue, roba còmoda, una posició confortable, asseguda, reclinada o estirada i amb els ulls tancats. Les instruccions ens van guiant la tensió i la relaxació dels grups musculars.

Segons l’Encyclopedia of medicine de Miller-Keane, entre els efectes beneficiosos, a llarg termini, de practicar els exercicis de relaxació muscular progressiva de Jacobson hi ha:

  • Una disminució del nivell generalitzat d’ansietat
  • Una millora de la capacitat de concentració
  • Una major sensació de control sobre el propi estat d’ànim
  • Un augment de l’autoestima

La relaxació té molts beneficis
T’ajudarà a reduir la tensió excessiva, et permetrà recuperar la serenor i el to muscular adequat; amb els exercicis de relaxació podràs afrontar les exigències de la vida diària sense exhaurir la teva energia i millorant el grau de control sobre les situacions a què t’enfrontis mantenint la ment clara i el cos en disposició òptima.

El doctor Jacobson deia que el cos és un instrument meravellós que  necessitem aprendre a gestionar correctament, de la mateixa manera que necessitem aprendre a conduir bé un cotxe i recomanava practicar els exercicis de relaxació muscular progressiva a diari.

Pots combinar la pràctica d’aquests exercicis amb els exercicis de respiració abdominal. La tranquil·litat és sagrada, procura-te-la!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Coach personal

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ..., Estrès i qualitat de vida

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: