Relaxa’t! Ara pots!

"Relaxation", de Will, al Flickr

Relaxation“, de Will, al Flickr

La relaxació muscular progressiva de Jacobson, desenvolupada pel doctor Edmund Jacobson, és un mètode de relaxació muscular profunda, fonamentat en la correspondència que hi ha entre l’ansietat i la tensió muscular; a major ansietat, major tensió muscular, i a la inversa; a menys tensió muscular, menys ansietat.
La tècnica consisteix en tensionar grups musculars específics, mantenir la tensió uns segons i alliberar-la, és llavors quan aconseguim relaxar-los en profunditat.

El vídeo presenta una sessió guiada dels exercicis de Relaxació Muscular Progressiva de Jacobson realitzada pel psicòleg David Sánchez, la durada de la sessió és d’uns 20 minuts:

Per optimitzar el bon resultat dels exercicis de relaxació muscular progressiva ens convé procurar-nos un ambient tranquil, silenciós, amb llum tènue, roba còmoda, una posició confortable, asseguda, reclinada o estirada i amb els ulls tancats. Les instruccions ens van guiant la tensió i la relaxació dels grups musculars.

Segons l’Encyclopedia of medicine de Miller-Keane, entre els efectes beneficiosos, a llarg termini, de practicar els exercicis de relaxació muscular progressiva de Jacobson hi ha:

  • Una disminució del nivell generalitzat d’ansietat
  • Una millora de la capacitat de concentració
  • Una major sensació de control sobre el propi estat d’ànim
  • Un augment de l’autoestima

La relaxació té molts beneficis
T’ajudarà a reduir la tensió excessiva, et permetrà recuperar la serenor i el to muscular adequat; amb els exercicis de relaxació podràs afrontar les exigències de la vida diària sense exhaurir la teva energia i millorant el grau de control sobre les situacions a què t’enfrontis mantenint la ment clara i el cos en disposició òptima.

El doctor Jacobson deia que el cos és un instrument meravellós que  necessitem aprendre a gestionar correctament, de la mateixa manera que necessitem aprendre a conduir bé un cotxe i recomanava practicar els exercicis de relaxació muscular progressiva a diari.

Pots combinar la pràctica d’aquests exercicis amb els exercicis de respiració abdominal. La tranquil·litat és sagrada, procura-te-la!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Coach personal

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ..., Estrès i qualitat de vida
2 comments on “Relaxa’t! Ara pots!
  1. Marta ha dit:

    Hola, ja se que en el ritme de vida actual , a la gent li costa trobar moments per relaxar-se o per meditar. Jo m’he procurat un temps, abans de menjar, per fer la relaxació de Jacobson cada dia. A mi em va molt i molt bé, relaxa el músculs i entrem en un nivell de relaxació de la ment molt agradable i profund. Ho recomano intensament.ma

Els comentaris estan tancats.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas
Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

%d bloggers like this: