Els 1001 noms del sucre

El sucre és omnipresent als aliments refinats i processats.

Com que cada vegada les persones som més conscients de com ens perjudica el sucre pel fet de provocar-nos pics de glucosa (augment del sucre en sang) i els corresponents pics d’insulina incrementant-nos el risc de patir obesitat, diabetis tipus II i moltes altres malalties, llegim les etiquetes de composició i de valor nutricional dels aliments per saber quant en porten.

Aquí ens trobem amb un problema: Els fabricants utilitzen diferents tipus de sucres i, al figurar a l’etiqueta amb noms diferents que no associem a sucre, podem pensar que el producte porta menys sucre del que realment porta.

Hi ha almenys 56 denominacions de tipus de sucre que podem trobar als aliments processats:

Afegir sucre als aliments processats en potencia el sabor. Per això trobarem sucre en la composició d’aliments on no esperaríem trobar-ne.
Per exemple, les salses salades en porten molt, aquesta salsa de barbacoa porta 41,4% de carbohidrats dels que 31,4% són sucre, segons consta a Open Food Facts consultada el 28/08/2019.

Resumint:
Els aliments que vénen envasats probablement porten sucre, llegim-ne la composició d’ingredients i el valor nutricional on consta el total de carbohidrats, midons i sucres, que porta.
Ens interessa decantar-nos per aliments autèntics. Una salsa de tomàquet que sols té el 21% de tomàquet no és autèntica salsa de tomàquet.

Fonts: 
Els 55 noms del sucre
La base de dades Open Food Facts, informació alimentària oberta
El código e la obesidad” del doctor Jason Fung

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Coach personal

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut
La teva sessió de regal, d'Isabel Mas
Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

A %d bloguers els agrada això: