5 mites falsos sobre què cal fer per perdre pes

L’epidèmia d’obesitat s’ha interpretat vinculada exclusivament al processament de les calories: Menjar menys calories i cremar més calories fa perdre pes (fals)

Sobre la base d’aquest enunciat s’han construït 5 mites falsos:

1r mite fals: Les calories que entren i les calories que surten són variables independents, per tant, si mengem menys ens aprimarem

La ingesta calòrica i la despesa calòrica són variables íntimament dependents, el sistema d’adaptació del cos fa que si mengem menys, gastem menys. Com fem amb l’economia domèstica, si ingressem menys diners, reduïm la despesa per adaptar-nos-hi. Estem dissenyades per sobreviure; no ajustar la despesa energètica a les entrades ens faria entrar en fallida.
La despesa total d’energia varia afectada per gran quantitat de factors: l’efecte termogènic dels aliments, la termogènesi de l’activitat diària que no és exercici, la temperatura ambient, la quantitat de calories ingerides, entre altres.

2n mite fals: Podem controlar a voluntat quantes calories mengem

Hi ha una gran quantitat de mecanismes hormonals que determinen què mengem, quan mengem i quant en mengem. La gana, l’apetència i la sacietat no estan regulades per la voluntat, estan regulades per un intricat sistema hormonal orientat a detectar i a satisfer les necessites alimentàries i nutricionals. Una olor de menjar, si la sentim quan tenim gana, ens genera una reacció diferent de si ens arriba quan hem acabat de menjar i ens sentim tipes.
Les persones que s’han proposat seguir dietes hipocalòriques ho saben ben bé, s’han pogut contenir durant un temps i acaben menjant compulsivament mogudes per un impuls incontrolable.

3r mite fals: Podem controlar a voluntat quantes calories cremem i aprimar-nos fent exercici.

Estudis recents sobre exercici físic i despesa energètica han posat descobert que optar per un programa d’exercicis sense adoptar canvis en els teus hàbits alimentaris pot comportar-te un augment de pes.

4t mite fals: Les reserves de greix no estan regulades

Al cos funciona tot regulat: El creixement, per l’hormona del creixement; els nivells de glucosa en sang, per la insulina i el glucagó; la maduració sexual, pels estrògens i la testosterona; la temperatura corporal, per les hormones tiroidees; …
Aquest fals supòsit considera que el creixement de les cèl·lules grasses no està regulat i el podem gestionar a voluntat.
El greix corporal està regulat per diverses hormones: la leptina, la lipasa … Hi ha un seguit d’hormones específiques implicades en la regulació de les taxes de greix corporal.

5è mite fals: Caloria fa caloria

Adoptar aquest supòsit implica que totes les calories impacten idènticament en el pes. Però una caloria aportada per oli d’oliva genera una resposta metabòlica diferent de la que genera una caloria provinent de sucre.
El sucre fa que augmenti la glucosa en sang i provoca una secreció d’insulina.
L’oli no provoca canvis en la glucosa, per tant no provoca secreció d’insulina.
Aquests aliments generen respostes metabòliques i hormonals diferents.

Aquests 5 mites falsos ens han portat a adoptar plans d’acció per revertir l’obesitat que han provocat just l’efecte contrari. Any rere any l’obesitat s’incrementa implacablement, aquests plans han demostrat que no funcionen, l’obesitat no es pot reduir a una equació de calories. A l’obesitat intervenen diversos factors i necessita un abordatge integral per revertir-la.

Menjant menys calories i cremant més calories NO t’aprimaràs! Si vols aprimar-te, sigues llesta, NO facis dieta per aprimar-te,  adopta el programa Aprima’t! Ara pots! i t’aprimaràs de forma saludable i sostenible, menjant i gaudint, sense pesar els aliments ni comptar les calories, sense prohibicions, sense suplements i sense exhaurir-te cremant calories. Dona’t una oportunitat! Concerta la teva sessió de regal ara mateix, sense compromís!

Font: El código e la obesidad del doctor Jason Fung

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Coach personal

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut
2 comments on “5 mites falsos sobre què cal fer per perdre pes
  1. Josep Sierra ha dit:

    Bon dia, Sophia. Ostres!! molt bon article sobre com acconseguir el pes ideal…
    Moltíssimes gràcies; ho reenvio a gent.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: