Quinoa, com cuinar-la

Fairtrade Quinoa, de Dider Gentilhomme, a la ViquipèdiaLa quinoa (Chenopodium quinoa) és una nou petita, d’uns 2 mil·límetres, sembla una llavoreta, però és una fruita seca. A nivell nutricional, és molt semblant als cereals; és originària dels Andes i el seu nom prové de la llengua quítxua.
Per als inques, era una planta sagrada, l’anomenaven “chisaya mama“, que significa “la mare de tots els grans“.

Valor nutricional de la quinoa:
– Conté un alt contingut en proteïnes, entre el 12% i el 18%, conté tots els aminoàcids essencials, és una bona substituta de les proteïnes d’origen animal.
– És rica en fibra dietètica, fòsfor, magnesi i ferro.
No té gluten, és un bon aliment per a les persones que pateixen celiaquia.
– És fàcil de digerir.
Amanir els plats preparats amb quinoa amb suc de llimona et facilitarà l’absorció del ferro que conté.

Tabulé de quinoa, de La. Blasco, al FlickrCom cuinar la quinoa
El Chef Simon per cuinar la quinoa, ens proposa:
Esbandir la quinoa abans de cuinar-la per a que no amarguege, la saponina que en cobreix la closca ho fa necessari. Per esbandir-la, la posem en un bol amb aigua i li canviem l’aigua tantes vegades com calgui fins que l’aigua quedi clara; com que el gra és molt petit, ens podem ajudar d’un colador.
– Bullir la quinoa emprant 2 volums d’aigua per 1 volum de quinoa. Posarem l’aigua a bullir amb un pessiguet de sal, quan arrenqui a bullir l’aigua, afegirem la quinoa i abaixarem el foc. Quan la quinoa hagi absorbit tota l’aigua, la quinoa estarà llesta.  En estar cuita, la quinoa queda transparent i algunes fruites surten de la closca.
Presentar la quinoa, una vegada la quinoa és cuita, pots fer una amanida tabule, semblant a la de la fotografia, pots cuinar un cuscús amb quinoa en comptes de sèmola de blat, o preparar-la al teu gust amb llegums i verdures fresques i amanir-la amb les espècies que més t’agradin. Tot allò que prepares amb arròs blanc o amb pasta, és susceptible de preparar-se amb la quinoa.

Bon profit!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Coach personal

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
18 comments on “Quinoa, com cuinar-la
  1. Oriol López ha dit:

    Un aliment molt interessant per als que fem dietes amb poca carn i per als vegans.

  2. Silvia ha dit:

    Sí, jo no puc menjar gluten i en prenc sovint. És molt bona!

  3. anna ha dit:

    Jo en menjo molt sovint i trobo que es molt compler-ta i sana. Fantàstica per la salut.

  4. merce ha dit:

    jo em pregunto si la puc menjar crua,a dins un iogurt,per exemple?
    gracies

    • Sophia Blasco ha dit:

      Per menjar la quinoa crua, cal netejar-la bé amb aigua. Esbandir la quinoa abans de menjar-la per a que no amarguege, la saponina que en cobreix la closca ho fa necessari. Per esbandir-la, la posem en un bol amb aigua i li canviem l’aigua tantes vegades com calgui fins que l’aigua quedi clara; com que el gra és molt petit, ens podem ajudar d’un colador.
      També la pots germinar i menjar-te-la germinada.

  5. merce ha dit:

    i ja posats,si em podeu passar receptes ,que jo ara començo a descobrir la quinoa
    gracies altre cop

  6. Quatre ha dit:

    jo no menjo carn ni gluten, per mi es un aliment essencial! Mil gràcies!!

  7. Antoni ha dit:

    Un cop cuita cal passar li un aigua? Moltes gràcies!!

    • Sophia Blasco ha dit:

      El Chef Simon NO ens proposa esbandir-la en acabar de coure-la.
      Cal fer-ho abans de cuinar-la per a que no amarguege, la saponina que en cobreix la closca ho fa necessari. Per esbandir-la, la posem en un bol amb aigua i li canviem l’aigua tantes vegades com calgui fins que l’aigua quedi clara; com que el gra és molt petit, ens podem ajudar d’un colador.
      Bon profit!

  8. TERESA TUDELA I SALA ha dit:

    Des que el món occidental a descobert la quinoa,la població indigena de l’amèrica del sud,lloc on es conrrea, ha deixat de menjar-ne,el que a portat a que estiguin molt desnotrits,ara només la cultiven per vendre-la als paisos occidentals,i ells no poden consumir-ne per l’elevat preu que a adquirit.
    És una llàstima,que tot el que els occidentals descobrim,sempre vagi en detriment dels més desvalguts.

  9. Marta ha dit:

    Molt interessant la Quinoa, ara que ja he incorporat a la dieta arròs integral germinat i soja germinada, anem a fer germinar la quinoa!!!.
    És molt interessant el fet de ser font protèica, així podem usar-la per dietes vegetarianes o pel vegans… o combinar-la amb arròs o llegums i tenim un plat equilibrat i sa.
    Mummmmmm mm

Els comentaris estan tancats.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas
Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

A %d bloguers els agrada això: