
An Innovation Competence Process Coming From Knowledge Management, de Alexander Osterwalder, al Flickr
Les capacitats d’innovació de les persones, en qualsevol escenari, són extraordinàries.
Alexander Osterwalder, a l’article An Innovation Competence Process Coming from Knowledge Management, deixa clar que per estimular la innovació ens interessa comptar amb les capacitats d’innovació de totes i cadascuna de les persones de l’organització i descriu les 5 etapes del procés per aconseguir-ho.
Les 5 etapes del Procés d’estimulació de la innovació que ens descriu són:
1. Apreciar la capacitat de totes les persones per contribuir a la innovació. Potenciar i animar les persones a participar en la innovació és essencial. Si prevalen la jerarquia, o els títols, se bandegen moltes aportacions.
2. Auto-avaluar en un debat participatiu obert; el procés funciona si tothom pot presentar les seves propostes i tothom és escoltat.
3. Prioritzar. Definir les prioritats per estimular la innovació en base als punts forts i els punts febles. Focalitzar-nos en dos o tres centres per aconseguir plans realistes i abastables.
4. Localitzar de qui podem aprendre i amb qui podem compartir, hi ha altres que han portat endavant experiències rellevants.
5. Connectar-se, compartir, aprendre i millorar. L’experiència dels qui han passat per situacions similars és valuosa, compartir les fortaleses en innovació i experiència amb altres sempre és enriquidor. No cal tornar a reinventar la roda.
Estimular la innovació és indispensable per a qualsevol organització per adaptar-se als canvis i mantenir la competitivitat. Aquestes pautes són aplicables a entorns diversos: laborals, familiars, empresarials, …
Si t’has proposat estimular la innovació en el teu entorn, puc ajudar-te a aconseguir-ho. Parlem-ne!
Sophia Blasco Castell, assessora i coach
La innovació és una de les claus del progrés.
Tot canvia, i si nosaltres no ens adaptem als canvis innovant, ens marcim.
Gràcies per comentar, Oriol.
[…] Les capacitats d’innovació de les persones, en qualsevol escenari, són extraordinàries. Alexander Osterwalder, a l’article An Innovation Competence Process Coming from Knowledge Managem… […]
Es una evolucion constante , siempre has de estar alerta a los cambios