12 secrets de salut per a la teva pell

"Natural woman over blue", de Rinet IT Australia, al Flickr

Natural woman over blue“, de Rinet IT Australia, al Flickr

Aconsegueix una pell més sana, més elàstica, més jove i amb menys arrugues nodrint-la i hidratant-la amb:

  1. El peix
    T’aporta àcids grassos omega-3: el salmó, la tonyina, les sardines, el seitó, el verat, el bacallà, … Diversifica les varietats de peix que mengis.
    El peix, a més a més, contribueix a reduir la inflamació associada a la psoriasi i a l’èczema.
  2. Els ous
    Són una bona font de biotina. El dèficit de biotina pot provocar-te que la pell esdevingui seca i escamosa.
    El rovell de l’ou també t’aporta luteïna, que t’ajuda a augmentar la hidratació de la pell, l’elasticitat i t’ajuda a protegir-te del sol.
  3. La fruita seca i les llavors
    Un grapadet de nous t’aporta la mateixa quantitat d’omega-3 que 100 grams de salmó.
  4. L’oli d’oliva
    La pell necessita que et mengis almenys 2 cullerades d’oli d’oliva diàries per obtenir una lubricació adequada.
  5. Les fruites
    Totes les fruites són ideals per a la pell. Menja-te’n entre 2 i 4 al dia.
  6. Les verdures i els llegums
    Necessites els antioxidants, els minerals i les vitamines que t’aporten. Les verdures de fulla verda, la carbassa i el moniato no hi poden faltar.
  7. Els cereals integrals i els pans enriquits amb llavors
  8. Les nous de Brasil, la tonyina, el gall dindi i l’all
    Són rics en seleni, un potent antiinflamatori.
  9. El te blanc, el verd o el negre
    Rics en polifenols, són bons antiinflamatoris.
  10. L’aigua
    Un dels elements més importants per a totes les funcions del cos, et proporciona hidratació, elasticitat, flexibilitat i fermesa. Més del 20% de l’aigua que necessites l’obtens a través dels aliments, especialment de les fruites, les verdures, les amanides, els brous i les sopes. Utilitza el color de l’orina com indicador del teu nivell d’hidratació.
  11. El curri groc
    Les herbes i espècies que conté són potents antioxidants i antiinflamatoris naturals.
  12. Aliments que contribueixen a protegir-te del sol
    Enriquint la dieta amb aquests aliments incrementes la protecció de la pell front als raigs UV, neutralitzes els radicals lliures, et prevens el càncer de pell i modules l’estrès i la inflamació cel·lulars.

Per completar la cura de la teva pell pots utilitzar la recepta de la mare, un bàlsam fet amb oli d’oliva i llimona.

Cuida’t la pell, t’ho mereixes!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Fonts:
Want Healthy Skin? Feed It Well
The Inside-Out Skin Diet: Top 12 Foods To Feed Your Skin

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: