Trucs per tal que la bàscula no s’enfili

Blueberry pie recipe - Tarta de arándanos casera, de Romina Campos, al Flickr

Blueberry pie recipe – Tarta de arándanos casera, de Romina Campos, al Flickr

Petits canvis en el teu estil de vida i en els teus hàbits alimentaris poden ajudar-te a aconseguir mantenir, o a recuperar, el teu pes saludable.

Alenka Ravnik-List, coordinador del programa de diabetis al Centre Mèdic Mount Sinai, a Nova York, recomana per mantenir el pes dins els marges saludables:

  • Esmorzar. Diverses investigacions han demostrat que esmorzar cada dia pot ajudar-te a mantenir el teu pes saludable.
  • Portar un diari de tot el que mengis. Les persones que registren tot el que mengen ingereixen fins un 15% menys de calories que les que no ho fan.
  • Caminar. Les persones sedentàries fan unes 3.000 passes al dia. Superar les 10.000 passes al dia t’ajudarà a mantenir el teu pes saludable. Caminar al menys mitja hora al dia t’aportarà un munt de beneficis.
  • Parar compte a la mida de les racions. Menja en plats de mida mitjana, o de postres. Amb un plat gran, la ració et semblarà petita, te’n serviràs més quantitat i menjaràs més. Segueix les recomanacions de MyPlate: assigna la meitat del teu plat a les verdures i les fruites, i l’altra meitat a les proteïnes magres i els cereals integrals.
  • Pesar-se. Pesar-te almenys una vegada a la setmana, t’ajudarà a detectar petits augments de pes abans que la situació se’t descontroli. Et suggereixo fer un cop d’ull a l’Anna i la bàscula.
  • Aviciar-se. Tothom tenim desitjos. Planifica’t quan et donaràs la satisfacció, amb els amics, o amb qui més t’estimis. I tinguis en compte que la moderació és la clau de l’èxit.

A més a més de les recomanacions anteriors de l’Alenka Ravnik-List, abans de menjar pregunta’t: És gana? De vegades mengem per satisfer necessitats que no són nutricionals i que ens activen una sensació que s’assembla a la gana: per necessitats afectives o emocionals, per calmar el neguit i el desassossec, per avorriment, per frustració, per por, per incertesa, per ira, etc. Si menges per aquests motius, t’engreixaràs.

Per aprimar-te definitivament adopta el programa Dieta, mai més! i t’aprimaràs de forma saludable i sostenible, menjant i gaudint, sense pesar els aliments ni comptar les calories, sense prohibicions, sense suplements i sense exhaurir-te cremant calories. Comença avui mateix! Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Lifestyle Changes Key to Weight Loss in New Year

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
2 comments on “Trucs per tal que la bàscula no s’enfili
  1. Josep Maria ha dit:

    En el titular de l’article hi ha una gravíssima errada lingüística. El titular correcte seria així (hi ha dues opcions):

    Trucs perquè la bàscula no s’enfili / Trucs per tal que la bàscula no s’enfili

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: