5 claus per fer més saludables els teus àpats

 

Les 5 claus per fer més saludables els teus àpats:

  1. Incrementa els greixos naturals (dels ous, de la carn, del peix blau, de la llet, del formatge, la mantega, de la fruita seca i els olis vegetals saludables). Tria olis com el d’oliva i evita els olis parcialment hidrogenats, contenen greixos trans no saludables. Estudis recents conclouen que els olis i greixos naturals són essencials per a la salut, els hem exclòs de la dieta i necessitem reincorporar-los.
  2. Incrementa les racions diàries de fruites i verdures fent que, en cada àpat, constitueixin, almenys, la meitat del plat en una proporció de 2 parts de verdures i 1 part de fruita. Regalant-te’n 10 varietats al dia, guanyes salut!
  3. Redueix significativament els carbohidrats (midons i sucres) que hi ha al pa, als cereals, a l’arròs, a la patata i a la brioixeria. Els que mengis, tria que siguin preferentment complets o integrals. Estudis recents conclouen que triant aliments amb baix contingut de carbohidrats contribuiràs a estabilitzar els teus nivells de glucosa i t’estalviaràs sobrecarregar-te el pàncrees produint insulina per emmagatzemar la glucosa excedent i provocant-te sobrepès i altres malalties.
  4. Ajusta les proteïnes, com a molt, a ¼ del teu plat. El peix, els ous, el pollastre, el gall d’indi, el xai, el porc, la vedella, els llegums i la fruita seca són fonts de proteïnes. Tria carns ben criades. Estalvia’t la carn processada.
  5. Beu aigua en comptes de sucs o begudes ensucrades. El suc de fruita NO és tan saludable com l’aigua o com la fruita a mos rodó.

A més a més, és també recomanable reduir el consum de sal.

Si segueixes una dieta ovovegetariana, o vegetariana, pots aconseguir les proteïnes dels ous, dels llegums i de la fruita seca o exclusivament amb alguns vegetals, consulta les 17 millors fonts de proteïnes per a veganes i vegetarianes.

Dissenyar el teu pla personalitzat per guanyar salut i qualitat de vida t’interessa. Puc ajudar-te a aconseguir-ho. Parlem-ne!

Si el teu objectiu és aprimar-te definitivament, adopta el programa Aprima’t! Ara pots! i t’aprimaràs de forma saludable i sostenible, menjant i gaudint, sense pesar els aliments ni comptar les calories, sense prohibicions, sense suplements i sense exhaurir-te cremant calories. Comença avui mateix! Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a: El código e la obesidad del doctor Jason Fung

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Coach personal

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
9 comments on “5 claus per fer més saludables els teus àpats
  1. Oriol López ha dit:

    Realment, molt més clara aquesta representació que la de la ja clàssica piràmide dels aliments.

  2. […] una alimentació sigui correcta, cal que sigui variada, equilibrada i suficient. La dieta mediterrània, que reuneix aquestes tres […]

  3. Sandra ha dit:

    Molt interessant, igual que el link sobre llet de vaca. Gràcies!!

  4. […] una alimentació sigui correcta, cal que sigui variada, equilibrada i suficient. La dieta mediterrània, que reuneix aquestes tres […]

  5. Francesc Prenafeta ha dit:

    Esta be, pero es millor la dieta mediterrània, que a les fruites i verdures hi afegeix fruits secs, oli d’oliva i peix sovint.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: