El calci i la llet

“Milk pour”, de Melissa Wiese, Flickr

Necessitem calci per construir els ossos i donar-los una bona consistència, sovint considerem que els làctics són la font de calci per excel·lència, però la llet no n’és ni l’única font, ni la millor, segons l’article “Calcium and Milk” de la School of Public Health de la Harvard University, on es diu també que un excés de làctics pot augmentar el risc de patir càncer de pròstata i càncer d’ovari i els greixos saturats dels làctics i el retinol, la vitamina A, en nivells alts poden afeblir-nos els ossos.

Els vegetals són bones fonts de calci, la col, el bròcoli i les bledes ens aporten més calci que la llet. A 10 aliments riquíssims en calci trobaràs una llista d’aliments vegetals rics en calci i algunes recomanacions, tant pel que fa a l’absorció, com a la fixació del calci.

Per tenir una bona cura del nostres ossos, la School of Public Health de la Harvard University ens suggerix:

  1. Limitar la llet i els làctics a una o dues racions diàries i diversificar les fonts d’on obtenim el calci, els vegetals de fulla verda són rics en calci i ens aportem vitamina K, un altre nutrient essencial per a la salut òssia.
  2. Garantir-nos la vitamina D, que és essencial per als ossos. La vitamina D participa en l’absorció del calci i del fòsfor a través del conducte gastrointestinal. El cos sintetitza la vitamina D per l’efecte de la radiació ultraviolada solar. Ens convé passejar a la llum del sol per tenir les necessitats de vitamina D cobertes. Si gaudeixes de poca exposició a la llum solar directa, consulta el teu metge per si necessites més vitamina D.
  3. Fer exercici regularment, com caminar, és essencial per mantenir els ossos forts.
  4. Para compte amb el retinol (la vitamina A), no en prenguis massa, en nivells alts ens afebleix els ossos. Hi ha molts productes enriquits amb vitamina A: les barretes energètiques, els cereals de l’esmorzar, margarines, etcètera. Alguns fabricants ja han optat per substituir el retinol pel beta-carotè.

Diversifica les fonts de calci, cuida’t!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: