La fruita, a mos rodó!

Las frutas más sanas, de Cafetin, Flickr

Las frutas más sanas, de Cafetin, Flickr

En menjar fruita fresca sencera a mos rodó afavorim:

  • La digestió amb la masticació i la salivació optimitzant l’absorció de tots els nutrients que ens aporta.
  • La sensació de satisfacció de la gana i l’activació de la sacietat.
  • L’aport de tota la fibra de la fruita aconseguint els beneficis per a la digestió, per a la flora bacteriana i per a la millora del trànsit intestinal.
  • Ajustar millor la ingesta de calories a les nostres necessitats. Per fer un suc de poma ens calen unes 3 pomes; si optem per menjar-nos les pomes senceres a mos rodó, amb 1 o 2 pomes se’ns activarà la sacietat i la tercera poma ja no ens la menjarem, aconseguirem la satisfacció de la gana i la sacietat menjant menys calories que si optem per un suc de poma.
  • La reducció en un 23% del risc de patir diabetis tipus 2.

Menjar més fruites senceres redueix el risc de patir diabetis tipus 2, segons l’estudi Fruit consumption and risk of type 2 diabetes: results from three prospective longitudinal cohort studies de la Harvard School of Public Health, a l’estudi s’incrementaren els nabius, el raïm i les pomes. Per contra, optar per prendre sucs de fruites s’associa a un major risc de patir diabetis tipus 2.

Segons les dades de l’estudi:

  • Les persones que menjaven almenys dues racions a la setmana de determinades fruites senceres van reduir en un 23% el risc de patir diabetis tipus 2, en comparació amb els que menjaven menys d’una porció al mes.
  • Per contra, les que prenien una o més racions de suc de fruita al dia augmentaven en un 21% el risc de patir diabetis tipus 2.

L’alt índex glucèmic del suc de fruita, que ens provoca un pic de glucosa i un pic d’insulina, explica l’associació entre els sucs de fruita i el major risc de patir  diabetis.
Isao Muraki, investigador del Departament de Nutrició de la Harvard School of Public Health, declarà que ens interessa optar per les fruites senceres i descartar els sucs de fruita com a mesura preventiva per reduir la incidència de la diabetis tipus 2.
Reduir el risc de patir diabetis tipus 2 t’interessa! Aquí tens 11 bons trucs per barrar el pas a la diabetis tipus 2.

Per aconseguir tots els avantatges de la fruita, menja-te-la a mos rodó, et paga la pena netejar i pelar la fruita. A més a més, mediambientalment parlant, també és més sostenible, tots hi guanyem!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:  Skip the juice, go for whole fruit

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: