Harmonitzem-nos!

Ping Shuai Gong Standing or Sitting Positions

El “Shuai Shou Gong“, anomenat també “Ping Shuai Gong” (en anglès rep el nom de “Swing Arm”, nedar amb els braços o nedar amb les mans), és un exercici de Txikung, o de Qi gong, que afavoreix l’equilibri del Txi, o del Qi (l’energia de la vida), és alliberador, tonificant, senzill i apte per a qualsevol persona.

En fer aquest exercici, imagina’t que estàs nedant a l’aire, que t’uneixes amb l’aire formant un tot i que intercanvies energia amb l’aire. En moure els braços cap amunt i inhalar, prens energia fresca de tot allò que t’envolta. En moure els braços cap avall i exhalar, deixes anar l’energia que no t’interessa. Cada moviment és un moviment conscient, cada moviment és una interacció activa amb l’aire i la respiració. El cor batega, la tensió al cap, a les espatlles i als músculs de l’esquena s’alleuja i la percepció de l’ara i aquí s’intensifica.

Comencem:

  1. Posa’t dempeus, amb els peus separats lleugerament a l’alçada dels muscles, respira profunda i serenament, relaxa’t i somriu.
  2. Deixa caure els braços relaxats i amb el palmell de la mà cap al darrere.
  3. Tensa lleugerament els músculs de l’estómac, posa l’esquena recta i mantingues-te dins del teu centre de gravetat, et donarà l’equilibri.
  4. Tanca els ulls i relaxa el cos.
  5. Respira pel nas tranquil·lament.
  6. Obre els ulls i somriu.
  7. Es tracta de moure els dos braços en paral·lel, cap endavant, fins arribar a l’alçada dels muscles, i cap endarrere, fent un petit esforç, fins que tots dos braços estan darrere del cos. Si no pots aixecar-los tan alts, arriba allà on puguis. Inicia els moviments de balanceig dels braços, avant i darrera, rítmicament.
  8. Cada cinquena oscil·lació dels braços, en baixar-los, flexiona lleugerament els genolls i recupera la posició dempeus en pujar-los. Recorda relaxar els genolls i mantenir la flexibilitat. Si pateixes mal de genolls, flexiona’ls lleugerament o, fins i tot, pots fer l’exercici asseguda. Pren-t’ho amb calma. Els moviments faciliten que l’energia Txi flueixi. Tant fa quan alt aixequis els braços, l’important és fer-ho asserenadament, interessa mantenir un ritme tranquil i acompassat amb la respiració. Si acceleres els moviments t’agitaràs i, llavors, el Txi i el flux sanguini es veuran afectats.
  9. Per finalitzar:
    – Redueix la velocitat a poc a poc fins aturar-te.
    – Relaxa les mans i torna-les als costats del teu cos de forma natural.
    – Tanca els ulls suaument per entrar en l’estat de recepció d’energia.
    – Relaxa’t, respira serenament i obre lentament els ulls.
  10. I per acabar, beu-te un got d’aigua tèbia.

Al vídeo següent en trobaràs una demostració:

Practica el Ping Shuai Gong diàriament durant mitja hora seguida o en fraccions de 10 minuts. Et revitalitzarà, et millorarà la circulació de la sang, t’aportarà equilibri i harmonia. T’ho mereixes!

Atenció!!! Si pateixes problemes d’esquena o altres problemes físics, consulta el metge abans de practicar aquest exercici.

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Ping Shuai Gong  平甩功 Swing Hands Exercise
Ping Shuai Gong – Body Self-Healing Exercise
Swing your arms to the pink of health
Mindful Arm Swing, un capítol del llibre “Saborear : mindfulness para comer y vivir bien“, en trobaràs la ressenya a Els 7 hàbits del “Mindful eating”

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a + Receptes per Viure Bé!
4 comments on “Harmonitzem-nos!
  1. Maria ha dit:

    Senzill i fantàstic exercici que ens omple d’energia. Gràcies Sophia!

  2. Marta ha dit:

    Gràcies Sophia! És un exercici que es pot fer malgrat el ritme que porta tothom, perquè és complert i alhora amb possibilitats de fer-lo en diferents llocs, en un parc, en una petita habitació, a casa, però que no demana res més que voler-ho fer, ni roba especial, ni molts ingredients que fan que tinguem mandra. És ben senzill.
    Molt important sempre en tota aquesta filosofia, és la respiració, de fet és el moviment del oxigen que ens fa viure i fer-la acompassadament amb l’ exercici .
    Ens hi posem?….

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: