6 trucs per no patir rampes musculars

“Back streching pose”, de Satheesan.vn, Viquipèdia

Entre les causes de les rampes musculars hi ha: l’escalfament inadequat previ a l’exercici, la fatiga muscular, la calor, la deshidratació, els dèficits de potassi, magnesi i calci, els dèficits de calci i magnesi que es produeixen els darrers mesos de l’embaràs, estar-se d’en peus o assegut molta estona i tenir les cames en posicions incòmodes mentre dormim.

Per estalviar-te de patir rampes musculars:

  • Hidrata’t bé, beu molta aigua per aconseguir que l’orina sigui més clara, quasi transparent, com l’aigua.
  • Evita beure alcohol.
  • Menja aliments saludables rics en calci, potassi i magnesi, especialment si estàs embarassada.
  • Fes estiraments cada dia, especialment abans i després de fer exercici i abans d’anar a dormir. A la web Estiramientos.es trobaràs taules específiques d’estiraments presentats de formes diferents, fins i tot cronometrats,
  • Si fas exercici, gradua l’augment d’exercici progressivament, l’increment d’exercici sobtat pot ser la causa de les rampes musculars.
  • Si consideres que un medicament potser t’estigui provocant les rampes musculars, consulta el metge abans de prendre’n cap altra dosi, poder convé ajustar la dosi o interrompre el tractament.

El potassi intervé en la contracció muscular, augmentar el potassi de la teva dieta pot ajudar-te a eradicar les rampes musculars. Nivells baixos de potassi a la sang, l’anomenada hipokalèmia,  provoquen debilitat muscular, rampes musculars i fatiga.
Entre les causes més comunes dels nivells baixos de potassi hi ha els diürètics, l’alcoholisme, la diarrea severa, els vòmits, l’ús excessiu de laxants, l’anorèxia nerviosa, la bulímia, la insuficiència cardíaca congestiva, la deficiència de magnesi i el consum de grans quantitats de regalèssia negra.

Aplicant aquests trucs t’evitaràs de patir rampes musculars i, quan pateixis una rampa  muscular, aquests pautes t’ajudaran a relaxar la fibra muscular i a minimitzar el dolor.

Si pateixes rampes musculars sovint, consulta el teu metge.

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Muscle Cramp
Natural Remedies For Leg Cramps
Muscle Cramps – Topic Overview
How Much Potassium Do You Need for Leg Cramps?

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
One comment on “6 trucs per no patir rampes musculars

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: