A quina hora mengem SÍ que importa

Com que estem molt pressionades per la imatge personal, ens preocupa engreixar-nos o estem fent esforços per perdre pes, tenim tendència a focalitzar l’atenció en què ens mengem i en quant en mengem; no reparem en a quina hora ens ho mengem. La hora a la que mengem importa i impacta en la salut significativament, segons l’estudi Early Time-Restricted Feeding Improves Insulin Sensitivity, Blood Pressure, and Oxidative Stress Even without Weight Loss in Men with Prediabetes.

"Meal timing interventions", a Cell Metabolism

Meal timing interventions“, a Cell Metabolism

La distribució dels àpats dins les 24 hores del dia de la majoria de la població als EEUU acostuma a fer-se entre les 6 del matí i les 10 de la nit, repartint l’esmorzar, el dinar i el sopar dins aquesta franja.

Les persones de l’estudi van ingerir les mateixes calories dins una franja de temps més reduïda, entre les 8:00h i les 14:00h, així aconseguien 18 hores de dejú. Això generà un seguit de guanys de salut:

  • Es van aprimar
  • Van millora la seva salut cardiometabòlica
  • En menjar a primera hora del dia s’afavoria la sintonització amb els ritmes circadians del metabolisme, millorant-lo
  • Van reduir els nivells d’insulina i van millorar la sensibilitat a la insulina; això és molt important ja que els alts nivells d’insulina i la resistència a la insulina provoquen sobrepès i diabetis tipus II
  • La funció de les cèl·lules β pancreàtiques es va veure millorada
  • La pressió arterial se’ls va normalitzar
  • L’estrès oxidatiu se’ls va reduir
  • La sensació de plenitud que sentien al vespre els afavoria seguir les pautes de l’estudi i aconseguir bons resultats de pèrdua de pes.

Els participants a l’estudi van comentar que els va ser més difícil menjar-se les calories de tot el dia en una franja de tan sols 6 hores, que fer el dejú durant les 18 hores següents. També van declarar que menjar en aquest tram de 6 hores ho trobaven factible per a la majoria de la població.

Menjar amb la llum natural del matí i del migdia ens sintonitza amb els ritmes circadians metabòlics i ens aporta molts beneficis de salut i, d’altra banda, ens proporciona un temps de dejú més llarg que el nostre cos agraeix.

Si estàs interessada en millorar el teu estil de vida millorant les pautes alimentàries, concerta la teva sessió de regal ara mateix, sense compromís!

Documentat a “El ayuno intermitente vespertino mejora la sensibilidad a la insulina, reduce la tensión arterial y reduce el estrés oxidativo en hobres con prediabetes, incluso sin perder peso

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Coach personal

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: