Trucs per menjar més a poc a poc

“Boy eat watermelon”, de Miroslav Vajdic, al Flickr

Una manera d’alliberar-te de 5 quilos per any, de mitjana, sense fer dieta; una fórmula  senzilla, “Low Cost” i sostenible. Menjar a poc a poc t’ajudarà a estalviar-te d’ingerir una mitjana d’unes 70 kilocalories com a mínim per àpat segons ha pogut concloure l’estudi que ha fet la Universitat de Rhode Island.

Aquests 8 trucs t’ajudaran a ralentitzar la velocitat a la que menges:

  • Quan mengis, menja. Desconnecta’t de les distraccions habituals, del telèfon, de la televisió, del diari, .. i focalitza’t en els aliments que et nodriran i et proporcionaran goig, satisfacció i energia.
  • Menja sovint, procura’t intervals d’un màxim de 4 hores entre àpats, si tens gana abans no hagin transcorregut les 4 hores, menja, si no pots avançar l’àpat, menja’t una pometa.
  • Procura arribar a l’àpat amb una gana moderada, menjar amb una gana excessiva ens aboca a menjar amb voracitat, a triar aliments més calòrics i a menjar més del que necessitem, per tant ens engreixarà.
  • Pren-te el teu temps per menjar, dedica uns 30 minuts, com a mínim, als àpats del dinar i del sopar.
  • Procura’t un ambient tranquil i relaxat a l’hora de menjar.
  • Mastega bé els aliments, serveix-te bocinets petits, mastega’ls amb fruïció i  assaboreix-los; concentra’t en el sabor, en el color, en les textures, en els aromes. A més a més d’incrementar-te la satisfacció i la sacietat t’afavoriran la digestió. Amb la masticació i la salivació dels aliments comença la digestió.
  • Deixa els coberts sobre la taula entre mos i mos.
  • Utilitza culleres i forquilles més petites o fins i tot bastonets xinesos.

Estalviar-te d’ingerir una mitjana d’unes 70 kilocalories com a mínim per àpat, comptant una mitjana de 2 àpats importants per dia, significa:

  • 140 kilocalories al dia (suposant 2 àpats al dia)
  • 51.100 kilocalories a l’any (140 kilocalories x 365 dies = 51.100 kilocalories)
  • 5,678 kg per any!!! En convertir aquestes 51.100 kilocalories a grams (51.100 kilocalories / 9 kilocalories per gram de greix = 5.678 grams)

Menjar a poc a poc t’ajudarà a mantenir el teu pes saludable, gaudiràs més dels aliments i et proporcionarà una major sensació de sacietat i de satisfacció.

Si vols aprimar-te definitivament adopta el programa Dieta, mai més! i t’aprimaràs de forma saludable i sostenible, menjant i gaudint, sense pesar els aliments ni comptar les calories, sense prohibicions, sense suplements i sense exhaurir-te cremant calories. Comença avui mateix! Parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: