L’all fa miracles

"Garlic", de Olga Filonenko, al Flickr

Garlic“, d’Olga Filonenko, al Flickr

L’all, a més a més de ser un bon aliat a la cuina, ens reforça el sistema immunològic,  ens protegeix el sistema vascular i ens proporciona benestar.

Els efectes medicinals, curatius i preventius de l’all, que s’atribueixen al principi actiu al·licina, al sofre, al seleni i a molts altres components, han estat corroborats per molts estudis científics, tot seguit hi ha recollides algunes de les bondats de l’all:

1. Ens frena la càries
L’estudi Antimicrobial activity of garlic against oral streptococci conclou que l’all té propietats antimicrobianes contra els estreptococs i contra els microorganismes orals que ens provoquen la càries.

2. Ens estalvia de refredar-nos
L’estudi Preventing the common cold with a garlic supplement va concloure que l’all, a més a més de reduir-nos la probabilitat de patir un refredat en un 65%, ens redueix també els dies de durada dels símptomes a 1,5 dies, quan habitualment triguem 5 dies a recuperar-nos d’un refredat.

3. És un bon remei per als trastorns digestius i les infeccions de fongs provocades per candida, segons les conclusions dels estudis Allyl alcohol and garlic (Allium sativum) extract produce oxidative stress in Candida albicans i Effects of Fresh Garlic Extract on Candida albicans Biofilms.

4. Ens ajuda a normalitzar la pressió arterial
Menjant all a diari aconseguim reduccions de la tensió arterial comparables a les que s’aconsegueixen amb els fàrmacs prescrits habitualment, segons l’estudi Effects of Allium sativum (garlic) on systolic and diastolic blood pressure in patients with essential hypertension.

5. Ens minva les probabilitats de patir malalties del cor
L’all frena l’aterosclerosi, al reduir la hiperlipidèmia i la hipertensió, dificulta la formació del trombs i, a més a més, té efectes antiaterogènics i antiateroscleròtics sobre la paret de les artèries, segons l’estudi Effects of garlic on atherosclerosis.
L’all redueix el risc de patir malalties cardíaques en reduir discretament els nivells de colesterol, segons l’estudi Garlic for treating hypercholesterolemia. A meta-analysis of randomized clinical trials.

6. Combat l’acne i altres afeccions de la pell
L’al·licina, aplicada tòpicament, minva els efectes nocius dels radicals lliures, té un efecte antibiòtic i minimitza les cicatrius provocades per l’acne i d’altres afeccions de la pell.

7. Ens estimula el creixement del cabell
L’alt contingut de sofre i queratina de l’all estimula el creixement del cabell. L’estudi Combination of topical garlic gel and betamethasone valerate cream in the treatment of localized alopecia areata: a double-blind randomized controlled study va concloure que l’ús d’un gel d’all afegit a la betametasona tòpica en el tractament de l’alopècia areata estimula el creixement de cabell.

8. Ens millora el rendiment físic
L’all ens millora la resistència física i ens redueix la fatiga provocada per l’exercici,  segons l’estudi Effect of garlic (Allium sativum) oil on exercise tolerance in patients with coronary artery disease.

9. Ens reforça la salut dels ossos
Els nutrients que ens aporta l’all (zinc, manganès, vitamina B6 i vitamina C, enzims i antioxidants) faciliten la formació d’os i de teixits connectius, el metabolisme ossi i l’absorció de calci.
D’altra banda, l’all frena la pèrdua d’os de les dones gràcies a l’augment d’estrògens,  segons l’estudi Role of peritoneal macrophages and lymphocytes in the development of hypogonadal osteoporosis in an ovariectomized rat model: possible phytoestrogenic efficacy of oil extract of garlic to preserve skeletal health.

10. Ens redueix el risc de patir càncer
L’all ens reforça el sistema immunològic, ajudant-nos a combatre malalties com el càncer. Les persones que mengen més all, cuit o cru, tenen menys probabilitats de patir càncer de colon, d’estómac i d’esòfag. Els suplements d’all no semblen tenir el mateix efecte.
L’estudi Iowa Women’s Health Study: Epidemiology of Cancer in a Cohort of Older Women va posar en evidència que la quantitat d’all, fruites i verdures de la dieta és decisiu. Els resultats, recollits a  Vegetables, fruit, and colon cancer in the Iowa Women’s Health Study, mostren que les dones que regularment menjaven all, fruites i verdures tenien un 35% menys de risc de desenvolupar càncer de còlon.
L’all optimitza el sistema immunitari. A l’estudi fet a 50 persones amb càncer colo-rectal, hepàtic o pancreàtic inoperable, l’activitat immune millorà en prendre extracte d’all envellit al llarg de 6 mesos.
L’all redueix el risc de patir càncer de pulmó en un 44% segons conclou l’estudi Raw garlic consumption and lung cancer in a Chinese population.

11. Té efectes detoxicants
Els articles Dietary Strategies for the Treatment of Cadmium and Lead Toxicity  i Phytonutrients & Detoxification presenten el poder detoxicant de l’all, juntament amb les crucíferes, eficaç per prevenir la intoxicació per metalls pesants i el càncer.

12. És un bon prebiòtic
Ens nodreix el microbioma reforçant-nos la salut a molts nivells.

Precaucions
L’all és un bon aliat per enfortir-nos el cos i ajudar-nos a tractar algunes  malalties però els principis actius de l’all també poden interactuar amb altres aliments o medicaments i provocar-nos efectes secundaris. Consulta la teva metgessa, o el teu metge, si decideixes incrementar la quantitat d’all que prens al dia.
Com que l’all afecta la densitat de la sang, massa all pot augmentar el risc de sagnat durant o després de la cirurgia i pot interactuar amb medicaments que afectin la velocitat de coagulació de la sang.
Les persones amb úlceres o problemes de tiroides cal que consultin la seva metgessa abans de prendre all.

Com prendre’ns l’all
L’all és millor cru, així preserva totes les seves propietats. Les torrades amb un all fregat i un rajolí d’oli d’oliva són tradicionals a casa nostra.
El pots incorporar a una salsa casolana, al guacamole, a la vinagreta de l’amanida, a la pasta, al puré de verdures o barrejar-lo amb mantega per untar el pa. També el pots afegir a batuts, cremes de verdures i plats de verdures saltejades.
Si cru et resulta massa fort, pots optar per confitar alls amb oli, confitar alls amb vinagre o preparar alls escalivats.

L’all és un additiu gustós per al teu plat i, a més a més, un valuós reforçant per a la seva salut.

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Allium sativum 
The Top 7 Health Benefits of Garlic with Studies 
Garlic revisited: Therapeutic for the major diseases of our time? 
Is Garlic Good For You? 7 Surprising Benefits Of Garlic For Optimal Health 

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Altres

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: