3 claus per perdre pes!

Vull aprimar-me, avui començo la dietaLa Laia, en sortir de la feina, es va posar a barrinar:

Ho tinc decidit, dilluns començaré la nova dieta, la Núria me l’ha  recomanada, diu que és una dieta fantàstica, miraculosa!
Des del Nadal, m’he engreixat 5 quilos, així no puc continuar! Vull aprimar-me!
L’estiu passat vaig fer una dieta molt dura, tot pesat i comptat, menjava estrictament el que estava planificat, i cada dia me resultava més difícil seguir-la; això sí, tot s’ha de dir, en 2 mesos vaig aconseguir perdre 3 quilos i mig però, quan vaig partir peres amb la parella, vaig recuperar tots els quilos que havia aconseguit perdre i encara em vaig engreixar més.
Confio que aquesta nova dieta miraculosa no em falli!

Vull aprimar-me guanyant salutLes probabilitats de fracàs de la dieta miraculosa que començarà la Laia són molt elevades. Diversos estudis científics recollits pel doctor Valentí Fuster al llibre La cuina de la salut conclouen que per aprimar-te i no tornar-te a engreixar t’interessa fer més saludable el teu estil de vida.

D’altra banda, en el sobrepès entren en joc les emocions. Com en el cas de la Laia, de vegades, mengem per satisfer una necessitat afectiva o per calmar el neguit i el desassossec; hi ha estats emocionals com la frustració, la por, la incertesa, la ira, la culpabilitat,  etc. davant dels que podem reaccionar menjant; menjar com a resposta a qualsevol d’aquestes emocions t’engreixarà, a més a més, no t’ajudarà a resoldre el problema que t’està afectant emocionalment.

T’interessa també tenir en compte les conclusions d’estudis recents sobre exercici físic i despesa energètica que han descobert que optar per un programa d’exercicis sense controlar l’alimentació pot comportar-te un augment de pes.

Les 3 claus per aconseguir aprimar-te definitivament són:

  1. Fer més saludable el teu estil de vida.
  2. Retrobar la serenor emocional, moltes vegades mengem per satisfer necessitats emocionals.
  3. Seguir el teu pla personalitzat per aprimar-te.

Quan vaig deixar de fumar, vaig engreixar-me gairebé 20 quilos. He aconseguit aprimar-me 18 quilos; no ha estat fàcil, però ho estic aconseguint, he descobert el truc!
Si vols aprimar-te, comença avui mateix, i si necessites ajuda professional, compta amb mi, puc ajudar-te a aconseguir-ho, parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Come sano y muévete. 12 decisiones saludables“. Ministerio de Sanidad, Agencia Española de Seguridad Alimentaria y Nutrición.
‘La cuina de la salut’ de Ferran Adrià, Valentín Fuster, i Josep Corbella, E.Planeta 2010.
‘Quan la vida puja a la bàscula’ de Pilar Senpau, E. Pòrtic 2011
Descripció de l’Efecte io-io a la Viquipèdia

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
10 comments on “3 claus per perdre pes!
  1. Pepa BCN escrigué:

    El que em sembla terriblement contradictori és que ens veiem obligats a passar hores en treballs sedentaris i després les autoritats sanitàries ens recomanin de fer exercici i esport. Potser hauriem de tenir dues feines; una sedentària i una de més “mogudeta”. Llavors segur que tots estariem més prims i més sans! ;-)

  2. FLORI PEREZ PEREZ escrigué:

    Sophia m’he emportat el seguiment de vacances, aquest mes d´agost estic fent-lo força be i a més de guanyar en esveltesa en sento molt be, la setmana vinent tinc que anar a buscar els resultats de l´analítica, estic segura dels bons resultats. Moltes gràcies per els teus consells.

    • Sophia Blasco escrigué:

      M’alegra el que m’expliques!
      Els petits canvis en l’estil de vida personalitzats, que et són fàcil d’aplicar, t’estan donant molt bons resultats.
      Bon estiu!

  3. susana escrigué:

    Actualment estic llegint “La cuina de la salut”, crec que és un dels llibres que TOTS hauriem de llegir, el doctor Valentí Fuster ens dóna sempre bons motius per cuidar de la nostra salut d’una manera molt coherent.
    D’altra banda la doctora Pilar Senpau té un bon grapat de llibres als que podem recórrer en el cas de voler perdre pes sense posar en risc la nostra salut, és una gran defensora de la dieta mediterrània i al seus llibres no es culpabilitza a la persona que necessita perdre pes, demostrant que de vegades la força de voluntat no ho és tot quan fem dieta.
    M’agrada molt el to optimista que l’autora d’aquest blog utilitza, és justament el que de vegades necessitem per afrontar el dia a dia, sempre és un plaer llegir els seus posts.

  4. Gerard escrigué:

    Quan vaig començar a fer gimnàs em vaig interessar molt per la dieta. Estava molt prim però tinc la cintura ampla, de manera que se’m veia el cul gros respecte a les espatlles. Entre moltes coses, vaig aprendre que les dietes, conegudes estrictament per dietes, que duren un periode limitat, no serveixen per res. Perquè qui les fa, quan l’acaba recupera el pes inicial i, de vegades, fins i tot més. I què esperava?

    La millor dieta per tenir un pes òptim, normal i equilibrat és menjar bé com a estil de vida. M’agrada la idea de la dieta Mediterrània perquè és de les més equilibrades, ergo és saludable. Però hi afegiria alguns conceptes que considero molt importants:

    1- Si es vol perdre pes, cal consumir menys calories de les que es crema. També conegut com a dieta hipocalòrica. Només que siguin unes poques calories menys, és suficient. I fer-ho durant un periode determinat. Però ull! Amb els ingredients de sempre. Les calories les reduïrem dels carbohidrats (pasta, arròs, llegums, pa, entre d’altres).

    2- Distribuir els macronutrients. Això no és per perdre pes, sinó per adoptar-ho exclusivament sempre com a estil de vida. És important menjar més carbohidrats al matí i menys al vespre. Per exemple, no hem de menjar un plat de macarrons o un pa amb tomàquet abans d’anar a dormir. No el cremarem. En canvi, un sopar ideal seria una amanida amb tonyina, pollastre a la planxa o qualsevol tipus de peix. A mesura que passi la tarda, és bo afegir més proteina (carn, ous, peix), i menys carbohidrats. Ah, i verdures! Per cert, dels ous, el rovell (lo groc de dins) és pur col·lesterol.

    3- Menjar 5 cops al dia. Això ajuda a mantenir el metabol·lisme actiu i el cos crema més calories fins i tot estant en repòs. Si la dieta és hipocalòrica com he dit en el punt 1, es perdrà pes més ràpid. Si no, al principi probablement es perdrà pes fins a normalizar-se. Després es mantindrà. I si són 6 o 7 cops, millor encara. L’ideal és esmorzar, fer un mos a mig matí, dinar, berenar i sopar. Abans d’anar a dormir, algunes nous (poques eh) i una mica de tonyina o peix aportaran Zinc, omega 3, B6, que tots junts fan un complement que ajuda a dormir bé i a reconstruir el teixit més cansat del nostre cos en la 5a fase del somni, la REM. Si es menja menys cops al dia, per exemple 2 o 3, el cos nota que no hi ha abundància d’aliment i té la necessitat d’afegir glucosa al teixit adipós (greix).

    4- Es pot menjar de tot, sempre i quan sigui en la certa mesura i en el moment oportú. Per exemple, al matí és quan tenim els nivells de glucosa més baixos, i és aleshores que podem menjar qualsevol cosa (porqueries també) per tal d’anivellar els nivells de glucosa. Tampoc cal passar-se, eh! Penseu que els productes més llaminers i dolços, pastissos, etc., no serveixen absolutament per a res. I el mateix passa al contrari, com he dit abans, no es pot menjar res d’això, ni tan sols carbohidrats, a partir de mitja tarda i abans d’anar a dormir, perquè com més tard sigui menys ho cremareu i durant la nit s’afegirà al teixit adipós.

    5- Coses que cal evitar i que moltes vegades són mites. Els fregits no són bons. Val més tres filets de pollastre a la planxa que un de fregit a la paella. L’oli fregit és molt dolent pel col·lesterol. I és molt habitual en les dietes, també en la Mediterrània. Heu de vigilar. Les patates són un carbohidrat, si les fregiu és converteixen en una bomba per pujar de pes. Cal anar en compte. I els sucs de fruita engreixen més del que la gent es pensa. Una peça de fruita a mig matí o a mitja tarda és ideal. Però 1 litre de suc de taronja en un dia no és bo. La fruita porta fructosa i un suc de taronja porta la fructosa de moltes taronges, per tant no és un producte que aprimi. He posat l’exemple de la taronja, però segur que n’hi ha de pitjors. Per cert, el plàtan té un alt índex glucèmic, vol dir que pot engreixar fàcilment com si es tractés d’un carbohidrat. I la proteina de l’ou és la que té el valor biològic més alt, com he dit abans no mengeu el rovell, la proteina és a la clara i és pura de debò.

    – Les millors proteines: Clara d’ou, pollastre a la planxa, tonyina a l’aigua, peix.
    – Els millors carbohidrats: Arròs, patata bullida, llegums (tots, són molt bons i saludables).
    – Greixos recomanables: Els dels fruits secs.

    Per cert, ara fa temps que porto una vida més sedentària i noto que tinc tendència a que el greix se m’acumili al cul. No sé si és perquè sóc de pelvis ampla o perquè estic assegut moltes hores. (Faig esport eh, ara he començat ciclisme). Em pregunto si pot ser degut a l’estrès o a algun desordre alimentici (quan era petit bebia molta llet amb colacao). Ara vaig una mica a la desesperada per perdre pes i després ja em tornaré a tonificar. (Aprofito per dir que el múscul és metabòlicament actiu i que tenir-lo tonificat és un bon mètode per cremar greix en repòs). Moltes gràcies!

  5. Sophia Blasco escrigué:

    Moltes gràcies per l’aportació, estem d’acord en moltes de les puntualitzacions que fas:
    – Fer dieta no és una bona opció per perdre pes.
    – Adoptar un estil de vida saludable i la dieta Mediterrània sense cap aliment prohibit és la millor opció per recuperar el nostre pes saludable i mantenir-lo.
    – Per perdre pes ens interessa ingerir unes poques calories menys de les que necessitem cada dia.
    – Adoptar allò de Esmorzar de rei, dinar de ric sopar de pobre.
    – Un refresc o un sucs industrials ens engreixa molt més que una fruita fresca, a més a més, la fruita fresca ens aport fibra que contribueix a generar-nos sensació de sacietat. http://coachingpersonal.cat/2011/08/15/com-ens-engreixa-un-refresc/

    Pel que fa a l’últim paràgraf:
    – Dius que ara portes una vida més sedentària, poder el balanç calòric ha invertit la tendència passant a gastar menys del que menges.
    – L’estrès engreixa: http://coachingpersonal.cat/2011/05/28/lestres-engreixa/
    – La millor opció, com ja has apuntat al teu cometari, és fer més saludable el nostre estil de vida. Aprofito per convidar-te proper taller Vols aprimar-te? Fes-ho amb salut! Taller http://coachingpersonal.cat/2011/06/13/vols-aprimar-te-fes-ho-amb-salut-taller/

  6. Iban Armengol escrigué:

    Jo fa uns dies que he començat a menjar saludable i també surto a caminar, entre dues i cuatre hores al dia; tres o cuatre cops per setmana. I em dona la sensació que tot i l’exercici físic em costa perdre pes.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 691 other followers

%d bloggers like this: