Trucs per reduir la ingesta de sal

El nostre cos necessita una mica de sodi (Na) per funcionar adequadament, l’utilitza per a la regulació hidrosalina, per a la transmissió dels impulsos nerviosos i per a la contracció i relaxació muscular. Però un excés de sodi ens malbarata la salut.

Una de les fonts de sodi és la sal comuna, o clorur de sodi, però també hi ha altres additius alimentaris que porten sodi, com el glutamat monosòdic, el bicarbonat de sodi, el llevat químic, el fosfat disòdic, l’alginat de sodi, el citrat de sodi i el nitrat de sodi.

La Dietary Guidelines for Americans recomana limitar el sodi a menys de 2.300 mg diaris; menys de 1.500 mg si la teva edat supera els 51 anys, si pateixes tensió arterial alta, diabetis o una malaltia renal crònica. Aquestes quantitats són límits màxims, si ingerim menys sodi, millor.

Publicada 'How to reduce Sodium', a 'Centers for Disease Control and Prevention'

Publicada a ‘How to reduce Sodium’, a ‘Centers for Disease Control and Prevention’

La majoria de les persones mengem més sodi del que ens convé i ens malbaratem la salut. Si reduïm la quantitat de sodi, ens millorarà la tensió arterial i ens minvarà significativament  el risc de patir un accident vascular cerebral o un atac de cor, entre altres guanys de salut. Controlar el sodi ens interessa.

Com  controlar el sodi al supermercat

  • Compra productes frescos o congelats sense salses, en lloc dels enllaunats o processats.
  • Estalvia’t les salses preparades, menjars precuinats i productes instantanis.
  • Tria presentacions baixes en sodi o sense sal afegida, la diferència és molt gran, entre les dues llaunes de tomàquet de la imatge hi ha una diferència de 200 mg de sodi.
  • Compara la quantitat de sodi de les etiquetes d’informació nutricional i opta per les més lleugeres en sodi (Na).

Com controlar el sodi al restaurant

  • Pregunta sobre la quantitat de sodi, alguns restaurants la publiquen a la carta.
  • Demana que no posin sal al teu menjar.
  • Para compte a les fonts ocultes de sodi com les salses, els amaniments i les guarnicions.

Com controlar el sodi a la cuina i a la taula

  • Quan cuines a casa, empra herbes i espècies per assaborir els aliments.
  • Estalvia’t posar sal abans o durant la cocció.
  • Elimina el saler de la taula i substitueix-lo per un molinet d’espècies aromàtiques amb una mica de sal grossa.

El gust per la sal és adquirit. En disminuir la quantitat de sal gradualment, les teves papil·les gustatives s’hi adaptaran.
A mesura que empris menys sal, gaudiràs d’una gama de sabors més ampla i rica a la vegada que guanyaràs salut.

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a:
Tips for Reducing Sodium
How to Reduce Sodium
Sodium: How to tame your salt habit

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
One comment on “Trucs per reduir la ingesta de sal

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: