7 trucs per tenir cura del teu cervell

"Brain power", d'Allan Ajifo, Flickr

“Brain power”, d’Allan Ajifo, Flickr

Dormir prou i bé pot millorar els resultats dels teus exàmens sense dedicar-hi més temps d’estudi. Una alimentació deficient pot retardar la velocitat de treball del teu cervell.
Les neurones són molt exigents i molt sensibles, permanentment construeixen noves xarxes de connexions a mesura que aprenem coses noves. Necessiten una nutrició de primera qualitat, un subministrament constant d’energia i d’oxigen, i prou temps dormint per actualitzar-se.

Aquests 7 trucs t’ajudaran a tenir cura del teu cervell:

  1. Adopta una alimentació equilibrada amb moltes fruites i hortalisses fresques.
  2. El teu cervell necessita un subministrament constant d’energia en forma de glucosa. Els cereals integrals i  els llegums, les verdures les fruites i la fruita seca sense sucre afegit, en digerir-se, fan arribar la glucosa lentament i durant una llarga estona alliberen la glucosa a la sang i els arriba a les neurones. El aliments ensucrats no són tan bons per a les neurones, fan pics i davallades de glucosa. Decanta’t pels aliments amb un baix Índex Glucèmic per optimitzar el treball de les teves neurones.
  3. El teu cervell necessita un bon subministrament de ferro per garantir-te una bona oxigenació. Hi ha molts aliments vegetals riquíssims en ferro i ens interessa optimitzar l’absorció del ferro dels aliments.
  4. Respecta l’esmorzar i el dinar, especialment abans d’un examen. El teu cervell no treballa bé si fa hores que no menges. Estudis científics han posat en evidència que els resultats dels exàmens d’estudiants són més baixos quan no han menjat. El cervell necessita carbohidrats que alliberin la glucosa a poc a poc i constantment.
  5. Hidrata’t bé! La deshidratació afecta el rendiment del teu cervell.
  6. Mou-te! El teu cervell necessita que el cos es mogui per aconseguir que li arribi sang rica en oxigen. L’exercici millora la gestió de la memòria mentre que el sedentarisme accelera l’envelliment cerebral.
  7. La millor teràpia cerebral és dormir prou i bé. Mentre dormim, el cervell fa les tasques de manteniment i consolida el nou aprenentatge del dia. Els experts recomanen anar a dormir tot just en acabar d’estudiar per afavorir la consolidació l’aprenentatge dels nous continguts estudiats.

Atenent i satisfent les necessitats del teu cervell, tu hi guanyes!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a Treat your brain right

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with:
Arxivat a Alimentació i salut, Com fer ...
4 comments on “7 trucs per tenir cura del teu cervell
  1. Marta ha dit:

    M’ ha agradat molt l’ article, molt i molt interessant ,molt a tenir en compte quan alimentar el cervell i com. Molt ben comentat,aquest cuidar el cervell amb glucosa però no de ràpida absorció que és el que molta gent fa.
    A mi sempre m’ ha impressionat molt el fet de saber que aquest cervell nostre és molt senyoret i només s’ alimenta de glucosa, per tant n’ha de tenir……alerta amb la gent que fa dieta! La glucosa és vital…
    Molt important el que ens diu la Sophia del oxigen… com diu ella, som Energia en definitiva i ens cal obtenir-ne i ho fem amb el procés continu de combustió on cal l’ oxigen…. per això en aquesta societat que sempre corre, hem de tenir ben clar que cal respirar bé també per obtenir i que circuli bé el nostre oxigen…. com?…. correu a l’ entrada nova de la Sophia, que es diu Harmonitzar-se….. tots a oxigenar- nos.
    Gràcies Sophia.

  2. Marta ha dit:

    Harmonitzem- nos és l’ article que animo a llegir i comentar.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: