Aliments que t’ajuden a protegir-te del càncer

Podem estalviar-nos entre el 30% i el 40% de tots els casos de càncer aprofitant l’efecte protector d’alguns aliments i evitant exposar-nos als factors que n’augmenten el risc, afirma el doctor Joan Quiles Izquierdo, del Servei de Salut Infantil i de la Dona de la Direcció General de Salut Pública de la Generalitat Valenciana a l’article ‘L’alimentació ajuda a protegir-nos del càncer‘ publicat al ‘Viure en Salut’ número 66.

Aliments que t’ajuden a protegir-te del càncer
Diversos estudis científics han identificat aliments i nutrients que disminueixen el dany cel·lular causat pels radicals lliures, reparen l’envelliment cel·lular i l’ADN, i inhibeixen els processos de formació, activació i promoció del càncer. L’American Institute for cancer Research ha publicat el llistat d’aliments que ens protegeixen del càncer, que a data 05/08/2018 és:

  • Pomes
  • Mirtil o nabius
  • Cireres
  • Raïm fresc, panses de raïm o most
  • Verdures de fulla verda
  • Crucíferes (bròquil, col de fulla, coliflor, col de Brussel·les)
  • Carabassa
  • Llegums
  • Soja
  • All
  • Tomàquet
  • Vitamina C (taronja, pomelo, mandarina, llimona, kiwi, maduixes, amanides crues)
  • Vitamina E (oli d’oliva, oli de gira-sol i oli de blat de moro)
  • Aliments rics en carotenoides: albercocs (fresc o deshidratats) i pastanagues (cuites millor)
  • Nous
  • Cereals integrals
  • Llavors de lli
  • Te
  • El iode que ens aporten el peix i les algues
  • El seleni que ens aporten els cereals i les verdures.

Paradoxalment, els resultats no han estat els mateixos quan s’ha optat per ingerir aquests nutrients aïllats en forma de suplements o complexos vitamínics.

5 Factors que augmenten el risc de patir càncer:

  • Fumar, o ser fumadora passiva.
  • Beure alcohol. Diversos estudis han posat en evidència que l’alcohol provoca deteriorament cognitiu i ha estat identificat com agent cancerigen.
  • Alguns aliments ( nous, pistatxos, cacauets, pipes de carabassa, blat de moro… ) poden estar contaminats per fongs i contenir aflatoxines com a conseqüència de estar emmagatzemats en ambients humits i a altes temperatures.
  • Menjar salat i consumir productes conservats en salaó
  • Els aliments cuinats a molt alta temperatura als grills i a les barbacoes són carcinogènics.

També et poden interessar aquestes 15 recomanacions per prevenir el càncer.

Estalviar-nos un percentatge entre el 30% i el 40% del risc de patir de càncer ens interessa!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: ,
Arxivat a Alimentació i salut
2 comments on “Aliments que t’ajuden a protegir-te del càncer
  1. Xavier Vicedo ha dit:

    Bon dia Sophia, seguisc el teu blog i va en bé llegir els teus escrits per a posar consciència en coses quotidianes. És curiós, però és fàcil deixar-se arrossegar per tot el que ens envolta i normalment ens porta a descuidar el nostre ésser. Les lectures documentades, curtes, concretes i clares del teu blog em facilita posar atenció a allò que és d’interés per al meu benestar.

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: