5 estratègies per millorar el teu benestar emocional

L'estrès ens hi arriba. De vegades és inevitable, de vegades és insuportable, per això cuidar-te és indispensable. www.FOH.hhs.gov/unwind

Ens estressem. De vegades és inevitable, de vegades és insuportable, per això cuidar-te és indispensable. www.FOH.hhs.gov/unwind

La capacitat per gestionar bé les emocions i els reptes que ens presenta la vida, la qualitat de les relacions interpersonals i el nivell de satisfacció que sentim amb nosaltres mateixes determinen el nostre benestar emocional.
Un bon equilibri emocional contribueix significativament a la nostra bona salut mental i física.
Per millorar el benestar emocional ens cal reconèixer les pròpies emocions i entendre què les ha activades. Identificar què ens provoca tristesa, estrès o ansietat ens ajudarà a procurar-nos benestar emocional.

5 estratègies per millorar el teu benestar emocional

  1. Expressa les teves emocions adequadament
    L’estrès, la tristesa o l’ansietat es somatitzen i ens poden emmalaltir, reprimint-les empitjorarem.
    Procura’t suport d’amistats o professional per ajudar-te a recuperar el teu benestar emocional.
  2. Busca i troba l’equilibri
    Obsessionar-te amb els problemes de la feina, de l’escola o de la llar pot amargar-te la vida.
    Focalitza’t en els aspectes positius i reserva’t temps per fer les coses que t’agraden. Anota en una llibreta les coses que t’han donat felicitat, goig, pau i satisfacció, fes-ho cada nit, dormiràs millor.
  3. Incrementa la teva capacitat de recuperació
    Et permetrà refer-te quan t’estressis. La resiliència la podem aprendre i reforçar-la:
    – Construeix una imatge positiva de tu mateixa
    – Accepta i adapta’t als canvis
    – Mira’t les coses amb perspectiva
    – Construeix i conrea una bona xarxa de suport social
  4. Calma la teva ment i el teu cos, asserena’t
    La relaxació, la meditació i el ioga són molt útils per calmar-te i reequilibrar el teu estat emocional. Posa l’estrès a ratlla!
  5. Cuida’t!
    Una bona salut física contribueix al teu benestar emocional:
    – Fes una activitat física moderada diàriament (camina, ves en bicicleta, neda, etc.), t’alleujarà la tensió acumulada
    Fes els teus àpats més saludables
    – Si pateixes sobrepès, no facis dieta per aprimar-te,  adopta el programa Dieta, mai més!
    – Procura dormir bé i barra el pas a l’insomni
    – Si fumes, allibera’t del tabac
    – I para compte amb l’alcohol.

Millorar el teu benestar emocional t’aportarà tot de beneficis, comença avui mateix! Puc ajudar-te a aconseguir-ho, parlem-ne!

Sophia Blasco Castell, assessora i coach

Documentat a Feeling great starts here

Compartir és estimar! de Jose Mondo

Tagged with: , ,
Arxivat a Com fer ..., Gestió emocional

I tu, què en penses? Explica'ns-ho!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

La teva sessió de regal, d'Isabel Mas

Escriu la teva adreça de correu i rebràs els nous articles al teu correu immediatament!

Agenda
Descarrega’t l’e-Book!
L'estrès, a ratlla! e-Book
%d bloggers like this: